شهریار | برگزاری جلسه مهارت‌های زندگی برای اعضای تیم آمادگی جسمانی نوجوان شهرستان

به همت اداره بهزیستی شهرستان شهریار و با همکاری اداره ورزش و جوانان این شهرستان دوره مهارت‌های زندگی برای اعضای تیم آمادگی جسمانی نوجوان شهریار در سالن ورزشی شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این نشست مریم شهرآبادی کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره بهزیستی شهریار با بیان مهارت‌های روانشناختی مهم برای ورزشکاران گفت: از آنجا که پرداختن به فعالیت‌های ورزشی علاوه بر سلامت جسم شادابی و سلامت روان را نیز تامین می‌کند پرداختن به سلامت روان نیز در جنبه‌های مختلف زندگی تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یادگیری مهارت‌های روانشناختی می‌تواند مسیر رسیدن به موفقیت را برای ورزشکاران همواره و هموار و آسان کند گفت: در این راستا می‌توان مهارت ارتباط موثر در راستای یک رویه منسجم با دیگر ورزشکاران، مربیان، تیم‌های پزشکی‌ها حامیان مالی و حتی رسانه‌ها ملزم و ضروری است که در کنار آن اصول گفتگو، مهارت گوش دادن فعال، همدلی، نحوه برخورد با انتقادها و حفظ نوعدوستی نسبت به ورزشکاران در زمان حادثه یا شکست بسیار مهم می‌باشد.

وی در ادامه افزود :مهارت مدیریت استرس به معنای توانایی ورزشکار در کنترل و مدیریت احساسات منفی و استرس ناشی از فشارهای مختلف مقوله دیگری است که اگر ورزشکار بتواند قبل از مسابقات مدیریت استرس در مواقع دشوار و تشخیص راه حل‌های بهتری را بشناسد قطعاً می‌تواند با مدیریت اضطراب در ارائه عملکرد بهتر در مسابقات بسیار متفاوت باشد.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی مهارت‌هایی همچون تکنیک‌های تنفسی دیافراگمی و ذهن آگاهی که بر کنترل استرس و افزایش تمرکز موثر هستند به هنرجویان آموزش داده شد.

کد خبر 104001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد