در مراکز ترک اعتیاد، مبحث توانمندسازی و اشتغال بیماران تحت درمان، باید به صورت جدی اجرا شود

سرپرست بهزیستی گیلان در نشست توانمند سازی و اشتغال بیماران متجاهر ماده ۱۶ بهزیستی گیلان عنوان کرد: در مراکز ترک اعتیاد، مبحث توانمندسازی و اشتغال بیماران در حین درمان به صورت جدی باید اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ صبح روز سوم اسفند ماه نشست توانمند سازی و اشتغال بیماران متجاهر ماده ۱۶ بهزیستی گیلان با حضور آریا طوفانی سرپرست بهزیستی گیلان، محمد علی اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، دکتر مانک ییلاق بیگی معاون سلامت اجتماعی بهزیستی گیلان، نمایندگان مجمع خیرین یاریگران زندگی و سایرمسئولین و کارشناسان بهزیستی در اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد.

 آریا طوفانی سرپرست بهزیستی گیلان در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج)، بر لزوم توجه ویژه به مبحث توانمند سازی بهبود یافتگان تاکید کرد و گفت: یکی از موارد مهم در مراکز ترک اعتیاد ، مبحث توانمند سازی و اشتغال بیماران در حین درمان است که این امر می بایست به صورت جدی اجرا شود.

وی همیاری دستگاه های ذیربط و استفاده از ظرفیت خیرین را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: در مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد فرآیند پیچیده ای طی می شود که در این مسیر استفاده از ظرفیت های مردمی از جمله خیرین بخش خصوصی و تشکل های مردمی می تواند اثربخشی زیادی را به همراه داشته باشد.

طوفانی با تاکید بر ایجاد شرایط اشتغالزایی برای بیماران دچار اعتیاد در مراکز درمان اعتیاد خاطر نشان کرد: به منظور تحقق مبحث مراقبت پس از درمان و به واسطه ایجاد اشتغال برای بیماران دچار اعتیاد در مراکز ، می بایست از ظرفیت های خیرین نیکوکار بیشتر استفاده شود تا فرد معتاد طی فرایند درمان در مرکز ماده ۱۶ ، کسب و کار و اشتغالزایی خود را راه اندازی کند.

سرپرست بهزیستی گیلان همچنین اشتغالزایی برای فرد معتاد را سبب آسودگی خاطر او پس از خروج دانست و گفت: اشتغالزایی و ایجاد کسب و کار توسط فرد بهبود یافته از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند طلاق ، دوری ازخانواده ، پرخاشگری و سایر موارد جلوگیری خواهد کرد و این به منزله موفقیت در امر درمان است.

در ادامه این نشست نیز سایر حضار، پیرامون انجام اقدامات مناسب در راستای توانمند سازی و اشتغال بیماران متجاهر ماده ۱۶ به گفتگو وتبادل نظر پرداختند.

کد خبر 102996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد