همه مسئولان در برابر آسیب دیدگان اجتماعی از جمله معتادین مسئول هستند

به گزارش روابط عمومی، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان در نشست با اعضای انجمن حمایت از ترک اعیتاد نور امید و موسسه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد نوید رهایی خلخال و نیز بازدید از مراکز ماده ۱۵ (کمپ ها) با تأکید بر ضرورت نظارت جدی و مستمر به نکات ایمنی در مراکز گفت: همه ما در برابر آسیب دیدگان اجتماعی از جمله اعتیاد مسئول هستیم.

پرویز پروین که به همراه کارشناس مسئول اعتیاد استان در این نشست حضور داشت با بیان اینکه، رعایت نکات ایمنی و حفاظتی در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ و مراکز ماده ۱۵ الزامی است، گفت:‌ اگرچه ممکن است اقامت در کمپ هاساده به نظر برسد، اما گاهی عدم رعایت برخی از نکات بسیار پیش پا افتاده ممکن است خسارات جبران ناپذیری را رقم بزند. از این رو لازم است تمامی مسئولین، مدیران داخلی و روانشناسان و مددکاران در کمپ ها یکسری نکات ایمنی را مد نظر داشته باشند.

پروین تصریح کرد: اعتیاد یک پدیده اجتماعی بسیار مخرب و چند وجهی ‌است و زمینه‌ ساز بروز بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی است. بنابراین اجرای برنامه های پیشگیری اولیه (اجتماع محور از اعتیاد)، ثانویه (درمان) و ثالثیه (کاهش آسیب از اعتیاد) از اولویت اداره کل بهزیستی استان می باشد.

وی همچنین به پروسه حمایت معتادان پس از ترک اشاره کرد و افزود: مراقبت های بعد از ترک اعتیاد اهمیت بسیاری دارد و برای رسیدن به موفقیت در درمان اعتیاد توسط کمپها باید جدی گرفته شود. حتی کسانی که سالهای سال پاک هستند اگر برنامه های خود مراقبتی و حمایتی نداشته باشندخطر  لغزش و بازگشت به اعتیاد تهدیدشان می‌کند.

 پروین برگزاری دورهای اطفای حریق و پیشگیری از حوادث غیر مترقبه و دوره امداد و نجات برای کلیه پرسنل شاغل در کمپ ها را از اولویت های برنامه سالانه معاونت پیشگیری تاکید کرد.

کد خبر 102181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد