تشکیل جلسه مدیریت بحران در بهزیستی استان

مقابله با حوادث و سوانح احتمالی و کاهش اثرات مخاطرات طبیعی جلسه مدیریت بحران با حضور مدیرکل واعضای شورای معاونین در محل اداره کل بهزیستی استان برگزار شد .

در این نشست دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان ضمن ابراز خرسندی در زمینه تشیکل ستاد مدیریت بحران در مجموعه بهزیستی و لزوم اهمیت دادن به مدیریت در مواقع بحرانی گفت : با عنایت به آغاز فصل بارندگی به منظور پیشگیری از وقایع و حوادث طبیعی نیازمند برنامه ریزیدر جهت کنترل و کاهش حوادث می باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان خاطر نشان ساخت : با توجه به اهمیت خدمات حمایتی و مراقبتی بهزیستی به مددجویان در مراکز نگهداری، بهبود و تسریع خدمت به جامعه هدف نیازمند نظرات کارشناسانه و تخصصی است.

ستاری با بیان این مطلب که افراد جامعه هدف عمدتا جزو دهک‌های پایین و آسیب‌پذیر جامعه می‌باشند باید هدف اصلی مدیریت بحران در استان بر پایه برنامه های مدون و هماهنگ شده با استان باشند.

وی یادآور شد : وجود این جمعیت آسیب‌پذیر در مراکز غیر دولتی، آمادگی در قبال حوادث، بلایا، تهدیدات زیستی و سایر تهدیدات غیر عامل را به یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر و بسیار مهم تبدیل می‌کند.

ستاری از مدیران مراکز خواست که از مانورهای مشابهی که هراز چند به منظور توان افزایی برگزار می شود الگو گرفته و خودشان نیز در مقاطع زمانی برنامه‌ریزی شده، مانورهایی برای حفظ آمادگی در قبال این موارد داشته باشند.

وی همچنین اظهارداشت : اگر آمادگی نداشته باشیم و امکانات، تجهیزات و شرایط را برای مقابله فراهم نکنیم در هنگام وقوع تهدیدات، ممکن است آسیب‌های جدی ببینیم و مشکلات دامنه‌داری برای خود مراکز و مددجویان ایجاد شود.

افزودنی است : احصاء موارد خطر زا ، برگزاری جلسات مستمر و برنامه ریزی شده ، تامین امنیت شبکه های داخلی ، آموزش اصولی وحرفه ای مراقبین و مددیاران بویژه در مراکز نگهداری و توانبخشی و مددکاران اورژانس اجتماعی ، استفاده از تجربیات سایر دستگاههای امداد رسان خصوصاً مجموعه هلال احمر، استفاده از سوخت های جایگزین در تامین انرژی مورد نیاز مراکز و استفاده بهینه از خدمات خوب تیم محب از جمله انتظارات این نشست بود.

کد خبر 10093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد