در رسانه| نهادینه شدن جایگاه روان‌شناسی و مشاوره در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است/ اهمیت استفاده از مشاوران برای اجرای تأثیرگذار فعالیت‌های دستگاه‌ها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز روان‌شناس و مشاور، این مناسبت‌ها را تلنگری برای توجه به این رشته‌ها دانست و گفت: جایگاه روان‌شناسی و مشاوره آن‌گونه که باید در جامعه نهادینه نشده که این موضوع باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری اردبیل، رضوان باقلاچی در نشست هماهنگی برنامه‌های روز روان‌شناس و مشاور اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای نهادینه شدن جایگاه روان‌شناسی و مشاوره در جامعه ضروری بوده و روز روان‌شناس و مشاور تلنگری برای توجه به این رشته‌ها است.

وی افزود: در مجموعه‌های مختلف، روان‌شناسی و مشاوره می‌تواند تأثیرگذار باشد از جمله شهرداری در رنگ‌آمیزی و طراحی فضای شهری متناسب با منطقه، می‌تواند از ظرفیت این حوزه استفاده کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی و اجرای مستمر برنامه‌های مرتبط با روان‌شناسی و مشاوره، به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته از ظرفیت این رشته در حوزه‌های مختلف بهره ببریم.

باقلاچی با اشاره به تأثیرگذاری حضور مشاوران در کاهش برخی آسیب‌های اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه برخی دیگر از شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در جامعه هنوز کاهش نیافته، لازم است از ظرفیت مشاوران در این حوزه‌ها نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد: تقویت استفاده از مشاوران در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در بین دانش‌آموزان مورد تأکید بوده و توجه آموزش‌وپرورش به این موضوع ضروری است.

کد خبر 106158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد