همزمان با چهل و سومین سال تاسیس بهزیستی دو مرکز مشاوره یاس و هستی شهرستان سراوان با حضور معاونت توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان سیستان و بلوچستان، معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری و دیگر مسئولین شهرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شهرستان سراوان ، همزمان با چهل و سومین سال تاسیس بهزیستی دو مرکز مشاوره یاس و هستی شهرستان سراوان با حضور معاونت توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان سیستان و بلوچستان، معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری و دیگر مسئولین شهرستان افتتاح شد.
در مراسم آیین مراکز ژنتیک یاس و هستی معاونت توسعه امور پیشگیری استان سیستان و بلوچستان گفت: انجام مشاوره ژنتیک راهی برای پیشگیری از معلولیت ها است و مربوط به افراد دارای بیماری های ژنتیک در خانواده از قبیل عقب ماندگی ذهنی، بیماری های متابولیک، عصبی و عضلانی، ناشنوایی، نابینایی، ازدواج های فامیلی، و بیماری های خونی مثل تالاسمی، هموفیلی، ناهنجاری ها مادرزادی و با هدف آموزش و آگاه ساختن خانواده ها، زوج های که دارای سقط های مکرر می باشند و مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج.
عبدالعزیز ارباب رئیس بهزیستی سراوان در آیین افتتاح مراکز ژنتیک گفت: پیشگیری از معلولیت ها یکی از مهمترین سیاست های بهزیستی است و در همین راستا مراکز مشاوره ژنتیک براساس نیاز مبرم این شهرستان راه اندازی شده است، پیشگیری تنها راه به جدا افتادن از آسیب های اجتماعی، اعتیاد و معلولیت است.
ارباب در ادامه افزود: با توجه به هزینه های بالای انجام آزمایش های مربوط به ژنتیک، سازمان بهزیستی با ایجاد بسترها و زمینه های لازم کمک هزینه های انجام مشاوره های ژنتیک را برای افراد نیازمند شامل مددجویان تحت پوشش سازمان و بعضاً افراد عادی جامعه مورد توجه قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد