مدیر اجتماعی تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی در ویدئو کنفرانس اجرای کالابرگ الکترونیک که با حضور صحاف مدیر کل بهزیستی استان، اعضای شورای معاونان بهزیستی و ادارات بهزیستی شهرستانهای تابعه در محل اداره کل بهزیستی برگزار شد، به تبیین اجرای سراسری این طرح پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی مجید فصیحی در این جلسه با اشاره به اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیکی در سراسر کشور گفت: به منظور تامین امنیت غذایی و بهره‌مندی آحاد مختلف مردم خصوصا قشر تحت پوشش بهزیستی و مستمری بگیران کمیته امداد از طرح کالابرگ الکترونیکی، کلیه مشمولان دریافت یارانه می‌توانند با مراجعه به فروشگاه های سطح استان متصل به این طرح از یارانه یک ماه آینده خود در قالب خرید اعتباری نسبت به تهیه ۱۱ قلم کالای اساسی خانوار اقدام کنند.

فصیحی جزئیاتی از مشوق های طرح از جمله استفاده از اعتبار یارانه ماه آینده خانوارها و بهره مندی از افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی ارائه کرد و گفت: در صورتی که خانوار محترم تحت پوشش بهزیستی حداقل ۷۰ درصد یارانه خود را به صورت کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ گروه کالایی خرید کند، می تواند از ۲۰ درصد افزایش اعتبار برخوردار شود و این ۲۰ درصد افزایش اعتبار معادل ۸۰ هزارتومان صرفا جهت خرید اقلام ۱۱ گانه بوده و غیرقابل برداشت بصورت نقدی خواهد بود.

تبیین اجرای طرح کالابرگ در بهزیستی آذربایجان شرقی

وی افزود: یارانه بگیران اختیار دارند که یارانه خود را در قالب کالابرگ الکترونیکی اختصاص دهند یا به صورت نقدی برداشت دریافت نمایند و اجباری در این کار وجود نخواهد داشت، استفاده از طرح کالابرگ الکترونیک فقط از فروشگاه هایی که به سامانه «شما» متصل هستند، امکان پذیر خواهد بود و فروشگاه ها می توانند پس از نصب برنامه "شما" نسبت به تقاضای اتصال سامانه فروشگاهی به شبکه ملی اعتبار، اقدام کنند.

تبیین اجرای طرح کالابرگ در بهزیستی آذربایجان شرقی

فصیحی در ادامه بیان داشت: یارانه‌بگیران نیز می توانند جهت اطلاع از میزان اعتبار خود با نصب برنامه «شما» یا از طریق شماره گیری کد #1463*500* اقدام کنند. همچنین در این طرح نیاز به کارت بانکی مختص یارانه نیست و هرکارت بانکی که بنام سرپرست خانوار باشد امکان خرید از کالابرگ را وجود دارد.

تبیین اجرای طرح کالابرگ در بهزیستی آذربایجان شرقی

وی افزود: این طرح بدون حذف یارانه نقدی و به صورت افزایش ۲۰ درصدی یارانه اعتباری اجرا می شود.

دکتر صحاف مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی نیز ضمن تشکر از حضور و ارائه توضیحات لازم توسط معاون اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اجرای این طرح را برای حمایت از وضعیت معیشتی و تقویت سلامت غذایی آحاد جامعه مفید ارزیابی کرد و از ادارات تابعه خواست جهت همکاری های لازم با ستاد اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در شهرستان‌ها اهتمام ویژه داشته باشند و اطلاع رسانی های لازم را به مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان انجام دهند.

وی با بیان اینکه اجرای سراسری، فراگیر و اثربخش این طرح، نیازمند همراهی و هماهنگی گسترده و همه جانبه است، افزود: توجیه و اطلاع رسانی شفاف و جامع به خانواده‌های تحت پوشش که در سه دهک اول درآمدی قرار دارند، برای برخورداری جامعه هدف از مزایای این طرح مهم است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برای آگاه‌سازی و اطلاع یابی بیشتر خانواده‌های تحت پوشش، نشست توجیهی مشترک با حضور مدیران مراکز مثبت زندگی در روزهای آتی برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد