صبح روز دوم آذر ماه نشست تخصصی اجرای روند کاشت حلزون شنوایی با حضور سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان، مدیران کل و معاونین توانبخشی استان های قزوین ، زنجان و اردبیل،معاونین توانبخشی و پیشگیری بهزیستی گیلان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رئیس کاشت حلزون شنوایی گیلان و سایر کارشناسان مسئول و روسای دوایر ستادی بهزیستی به میزبانی استان گیلان در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان، سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی استان گیلان، در نشست تخصصی اجرای مراحل کاشت حلزون شنوایی که برای اولین بار در استان گیلان انجام خواهد شد به بیان اهمیت موضوع کاشت حلزون در پیشگیری از یک معلولیت مهم پرداخت و گفت: پیشگیری و اقدام به موقع والدین در مقوله شنوایی کودکان می تواند بسیاری از مشکلات و معضلات در این زمینه را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه اجرای روند کاشت حلزون شنوایی و کار درمان این نوع معلولیت یک امر تخصصی است ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته و استفاده از ظرفیتهای متخصصان این رشته به نتایج خوبی در زمینه کاشت حلزون شنوایی رسیدیم و در آینده روند درمان این معلولیت برای اولین بار در استان گیلان در مکانی مجهز با امکانات و تجهیزاتی بیشتر و تخصصی صورت خواهد گرفت و بر اساس هماهنگی های لازم سه استان همجوار قزوین، زنجان و اردبیل نیز می توانند از این امکانات در جهت رفع مشکلات بیماران استفاده کنند.

در ادامه جلسه نیز دکتر نعمتی رئیس مرکز کاشت حلزون گیلان ضمن تشکر از بهزیستی گیلان توسط در جهت پیگیری اجرای روند کاشت حلزون و توانبخشی شنوایی در گیلان، مطالبی را در خصوص  مرکز کاشت حلزون شنوایی گیلان و نحوه شکل گیری و فرایند جراحی و توانبخشی شنوایی ارائه نمود.

همچنن دکتر قلی پور معاونت درمان دانشگاه نیز ضمن حضور در جلسه اهمیت موضوع کاشت حلزون را یادآور شد و در خاتمه جلسه نیز سایر مدعوین و حاضرین به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

گفتنی است بعد از اتمام  جلسه نیز از امکانات بیمارستان و مرکز کاشت و توانبخشی آوای کاسپین توسط مدیرکل بهزیستی استان گیلان و سایر مدیران کل و معاونین استان های قزوین زنجان و اردبیل بازدید بعمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد