محمدرضا کاظم زاده ، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور به همراه محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از مناطق زلزله زده شهرستان خوی در آذربایجان غربی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛به دنبال وقوع زلزله ۵/۶ ریشتری در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی محمدرضا کاظم زاده مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان بهزیستی کشور به منظور بررسی وضعیت مددجویان تحت پوشش بهزیستی در مناطق زلزله زده این شهرستان، از روستاهای دیزج دیز،مرتضی قلی و ... بازدید کرد.

کاظم زاده در خصوص برآورد خسارات وارد به منازل مددجویان این مناطق اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ منزل مسکونی در جریان این زلزله دچار خسارات جزیی تا کلی شده اند که ۱۵۴ واحد مربوط به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی است که ۱۲۹ واحد مسکونی نیاز به تعمیرات دارد و ۲۵ واحد دچار تخریب کامل شده اند و به ساخت دوباره نیازمند است.

وی افزود:تیم های محب از ساعات ابتدایی بعد از زلزله به منظور حمایت های روانی و اجتماعی در محل مستقر شده اند.همچنین تا به حال ۱۵۰ بسته مواد غذایی در میان زلزله زدگان توزیع شده است.همچنین با توجه به وقوع پس لرزه های متوالی؛ افراد در خارج از منازل و در فضای باز اسکان داده شده اند و  با هماهنگی سازمان هلال احمر، چادر مورد نیاز برای اسکان نیز فراهم شده است.

مدیرکل مدیریت بحران سازمان بهزیستی همچنین در خصوص خسارات جانی به افراد زلزله زده گفت: به حمد الهی در این زلزله خسارات جانی نداریم؛ اما دو نفر از مددجویان بهزیستی دچار حادثه شده اند که یکی از آنان پس از مداوا در بیمارستان،ترخیص شده است و دیگری در آستانه ترخیص است.

وی با اشاره به نیاز زلزله زدگان منطقه به مواد غذایی،  پتو و وسایل گرمایشی؛از مردم عزیز و خیرین درخواست کرد که کمک و امداد رسانی خود را از هم وطنان دریغ نکنند.همچنین سازمان  بهزیستی نیز پس از احصای کامل مددجویان حادثه دیده و کسب دستور ریاست، در مرحله اول مبلغی معادل سه برابر مستمری به حساب  هر خانوار  زلزله زده تحت پوشش بهزیستی واریز خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد