مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمندان با حضور 350 نفر از سالمندان مراکز روزانه سالمندی استان یزد با شعار «تاب آوری و مشارکت زنان سالمند» همزمان با 9 مهرماه؛ روز جهانی سالمندان در بوستان آزادی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد، معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد در این مراسم گفت: جمعیت سالمندی در ایران طی 20 سال آینده دو برابر می شود در حالی که همین تغییر وضعیت 2 برابر شدن جمعیت سالمندی در برخی از کشورها طی 50 سال حاصل می شود. این مقایسه دلالت بر یک هشدار مهم است که ما باید در این بازه ی زمانی محدود، ضمن شناسایی نیازهای سالمندی نسبت به رفع آن ها تلاش کنیم.

محسن صباغی نژاد، تعداد فعلی مراکز روزانه سالمندی تحت نظارت بهزیستی را 17 مرکز ذکر کرد و گفت: تعداد مراکز روزانه در استان تهران هم اکنون 3 مرکز است که این نشان می دهد بهزیستی استان یزد در راه اندازی و گسترش مراکز روزانه سالمندی در مقایسه با سایر استان ها اهتمام جدی داشته است.

وی بر ضرورت بیش از پیش توسعه مراکز روزانه سالمندی در استان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر نیز یزد به افزایش 10 برابری مراکز روزانه سالمندی نیاز دارد و برای رفع این چالش می بایست تمهیداتی اندیشیده شود.

گفتنی است؛ این مراسم که با هدف تکریم و منزلت سالمندان و همچنین تعمیق بخشی اقدام های مسئولین ذیربط در استان برگزار شد، مشتمل بر اجرای مراسم متنوع بود و در حاشیه این مراسم نیز ایستگاه های غربالگری سلامت سالمندان اعم از سنجش فشار خون و قند خون، سنجش توده بدنی، مشاوره تغذیه، مشاوره روانشناختی، سنجش بینایی و شنوایی، مشاوره حقوقی، مشاوره خدمات توانبخشی، مشاوره فناوری دیجیتال، ایستگاه های تفریحات سالم و... به ارائه خدمات رایگان به سالمندان بازدید کننده پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد