عصر روز دوازدهم اسفند ماه سید مهدی خدمت بین دانا سرپرست بهزیستی گیلان ، دکتر عابدین قاسمیان معاون امور توانبخشی و حامد آتش افروز در تمرینات یوگای کودکان اتیسم در سالن جهانبخش عسگری بهزیستی گیلان حضور یافت

سید مهدی خدمت بین دانا در حاشیه این دیدار در خصوص تمرینات ورزشی یوگا در افزایش گستره مهارت های حرکتی کودکان اتیسم بیان داشت : کودک مبتلا به اوتیسم، از مهارت های حرکتی بسیار کمتری نسبت به دیگر کودکان برخوردار است. آنها یا درکی از بسیاری حرکات ندارند یا بسیار کند انجام می دهند. تمرینات یوگا باعث ایجاد حرکت در عضلات، افزایش تعادل و بالابردن استحکام بدن می شود؛ بنابراین تا حدودی می توان با انجام یوگا، آگاهی کودک از بدن خود و فضای پیرامونش را افزایش داد. زمانی که مهارت های حرکتی افزایش یابند، توانایی کودک در برقراری ارتباط با دیگران نیز، بهبود می یابد.

وی افزود : کودک مبتلا به اوتیسم عملا توانایی برقراری ارتباط با دیگران ندارد و رفتار و عکس العمل مناسبی از خود نشان نمی دهد. انجام تمرین های یوگا باعث می شود که آگاهی کودک از خود و شرایط محیطی بیشتر شود. افزایش آگاهی باعث افزایش توانایی برقراری ارتباط با دیگران شده و در نتیجه روابط اجتماعی او را بهتر می کند. تمرین های دسته جمعی یا دو نفره در کلاس، به بهبود این مسئله کمک می کند.

سرپرست بهزیستی گیلان اظهار داشت : کودک مبتلا به اوتیسم بسیار تحریک پذیر و حساس است. صدای بلند، نور زیاد، عطر و طعم تند و شدید، سطح زبر، باعث ایجاد ناراحتی های بسیار شدیدی در این کودکان می شود. محیط آرامش بخش کلاس یوگا همراه با موزیک ملایم، نور کم، تشک نرم، مکانی بسیار عالی برای ایجاد آرامش و لذت در کودک است. هم چنین تمرین های فیزیکی یوگا باعث تخلیه فشارهای عصبی و ایجاد آرامش درونی و احساسی در کودک می شود.

شایان ذکر است در پایان از مربیان ، استاد آقای کزمکار و خانم اصغرپور و فرشتگان قهرمان با لوح سپاس تقدیر شد 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد