به مناسبت عید مبعث رسول اکرم «ص» و در آستانه فرا رسیدن اعیاد ماه شعبان المعظم، همزمان با آغازین روزهای شروع به کار سرپرست جدید اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی صبح امروز شرفی سرپرست بهزیستی استان به همراه اعضای شورای معاونین و تعدادی از همکاران، با حضرت آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده معزز ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امامت محترم جمعه شهرستان بیرجند دیدار نموده و ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی از فرمایشات و رهنمودهای ایشان بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در ابتدای جلسه شرفی ضمن تبریک عید مبعث و اعیاد شعبانیه، و تشکر از اینکه وقت دیدار و ملاقات حضوری فراهم شده است گفت؛ خدا را شاکرم که توفیق خدمت در دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی نصیب اینجانب شد. امیدوارم که با رهنمودهای داهیانه، پدرانه و دعای خیر حضرتعالی بتوانیم این مسیری که آغاز کرده ایم با موفقیت ادامه داده و سربلند از این مسئولیت بیرون بیاییم.
وی گفت: گستردگی و تعدد فعالیت های بهزیستی خدماتی ارائه می دهند از بدو تولد نوزادان موجود در شیرخوارگان تا سالمندان را در برمی گیرد.
سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: برخی برنامه ها در بهزیستی در زمینه کنترل و کاهش  آسیب های اجتماعی انجام می شود که اولویت آن آگاه سازی است.
شرفی با اشاره به خدمات مشاوره ای بهزیستی اظهار داشت: نیروهای تخصصی در اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره ۱۴۸۰خدمات ارائه می دهند.
وی با اشاره به غربالگری بینایی گفت همه کودکان سه تا پنج سال در این طرح غربالگری می شود.
وی اظهار داشت مشاوره های ژنتیک و آزمایش ها کمک هایی انجام می شود.
غربالگری شنوایی هم با دستگاه‌های مجهز نوزادان در بدو تولد نوزادان انجام می شود.

شرفی ادامه داد برنامه اصلی بنده در بهزیستی استان اشتغال زایی و توانمند سازی جامعه هدف است تا به جای حمایتی های موردی، مددجویان و توانخواهان با اعتماد به نفس  خودکفا شده و بتوانند مانند افراد عادی در جامعه فعالیت نمایند.
وی با بیان اینکه اقدامات موثری در بهزیستی خراسان جنوبی انجام می شود گفت؛ ولی با نقطه ی ایده ال فاصله داریم که تلاش می شود خدمات بهتری ارائه شود.

حجت الأسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه نیز ضمن خوش آمد گویی و تبریک عید مبعث و اعیاد پیش رو عنوان کرد؛
مسولیت های متعدد و پر اهمیت به بهزیستی سپرده شده که جا دارد شما از این توفیق بدست آمده خدا را شکر کنید.

ایشان افزود؛ یکی از دعای معصومان هم این بوده که خداوند عمرشان را در راه رضای خود به کار گیرد و بنان علیه خدمت به جامعه ی معلولان نیز توفیق است و فرصت عظیمی تلقی می شود.
آیت الله عبادی با اشاره به نیازهای انسان گفت: نیاز شخص ضیعفی که به همکاری محتاج است از نوع مادی محسوب می شود اما نیازهای روحی و معنوی هم وجود دارد.

ایشان ادامه داد؛  لذتی که از کمک به دیگران نسیب انسان می شود ارزشمند است و باید قدر دانسته شود.
وی عنوان کرد؛ حتی اگر کمک به دیگران شغل فردی باشد باید قصد غربت کرد و از این خدمت لذت برد.
حجت الأسلام و المسلیم حاج سید علیرضا عبادی خطاب به نیروهای بهزیستی گفت؛ شما مظهر صفتِ *جبّار* خداوند به معنی جبران کننده هستید، به این معنا که شما نیز نقص ها، کمبودها و نیازهای مراجعانتان را جبران می کنید
ایشان افزود؛ در نظام جامعه نیز همچون نظام خلقت برخی در زندگی دچار شکست می شوند که باید از یک مرجعی جبران شود.

وی گفت خداوند در نظام خلقت سیستم طبیعی نقش جبران را انجام می دهد و خداوند به کسانی که ضعفی را جبران کنند آجر معنوی عطا می کند.
وی ادامه داد خدمت به جامعه هدف معلولان توفیقی است که باید آن را قدر دانست.
آیت الله عبادی با اشاره به رفتار های غیر انسانی در برخی جوامع گفت؛ نمونه این رفتارها ناپدید شدن هزاران پناهنده است که حتی تصور آن هم دردناک است.
در پایان ضمن بیان اینکه خدمت در بهزیستی و خدمت به معلولان توفیق بزرگی است، ایشان افزود؛ امیدواریم در این راه موفق باشید و بنده دعاگویتان هستم و از شما هم التماس دعا دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد