به منظور توان‌یابی و ایجاد خلاقیت در بین افراد دارای معلولیت کلاس‌های آموزش صنایع دستی از جمله سفالگری نقاشی و سیاه قلم هفته‌ای یک روز در خیریه انوار آفتاب قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قم؛ نصیری مسئول فنی و روانشناس خیریه انوار آفتاب گفت: ما از یک سو در این خیریه تلاش می‌کنیم تا تنها مشکل این افراد معلولیت باشد، به این معنا که محدودیتی در زمینه انجام کارهایشان وجود نداشته باشد و آنها را به سمت اعمال خود یاری پیش ببریم و از سوی دیگر می‌خواهیم تا خلاقیت این افراد به منصه ظهور برسد.
احمدی کبیری استاد کار کاشی و سفال در قم هم با اشاره به اینکه هفته‌ای یک جلسه به مدت ۲ ساعت برای این افراد کلاس آموزش سفالگری برگزار می‌کند گفت: ما می‌خواهیم این افراد احساس کنند که می‌توانند یک کار مثبتی را در زندگی انجام دهند و اثری را از خود خلق کنند.
خانم میوه چی استاد نقاشی افراد دارای معلولیت حاضر در خیریه انوار آفتاب نیز با بیان اینکه با شروع کار مهم نبود این افراد به چه میزان پیشرفتی می‌رسند گفت: مهم این بود که حس ارزشمندی، توانایی و عزت نفس را در این بچه‌ها تقویت کنم تا "نمی‌توانم‌ها" و اضطراب‌هایی که در جامعه و خانواده به آنها القا شده را کم کنم.
خیریه انبار آفتاب در میدان شهید محلاتی قم قرار دارد و همه افراد می‌توانند با حضور در این مرکز از آثار هنری ساکنان این آسایشگاه حمایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد