کارگاه آموزشی پیام های ماندگار ویژه سمن های فعال حوزه کاهش آسیب های اجتماعی استان

کارگاه آموزشی پیام های ماندگار ویژه سمن های فعال حوزه کاهش آسیب های اجتماعی استان،با حضور مدیرکل،معاون امور توسعه پیشگیری،کارشناسان مسئول معاونت پیشگیری و اسکندری دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان فارس برگزار شد.

به گزارش‌ روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس؛

زهرا اثنی عشری معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس در ابتدای این دوره آموزشی گفت: سمن ها به عنوان یاری کنندگان دولت نقش پر رنگی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ، پیشگیری ،آموزش خانواده،ارتقاء سطح آگاهی جوانان و نوجوانان و...دارند. و کارگاه های مختلفی که از سوی دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور و معاونت امور توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی برگزار شده  موجب توانمندسازی و توسعه مشارکت آنان در حل مشکلات اجتماعی جامعه  می گردد.
اثنی عشری افزود:یکی از انتظاراتی که دستگاههای متولی امر آموزش از سمن ها داشته ودارند ایجاد هم افزایی ومشارکت سمن ها با هم در عملیاتی شدن فعالیت هایشان می باشد که الحمدالله این کارگاه نمادی از توانمند شدن سمن هاست که با مشارکت و هم افزایی دو سمن تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان در حوزه پیشگیری از آسیب ها با محوریت جمعیت مشارکت اجتماعی بانوان و جوانان فارس  برگزار شده است. 
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس اظهار داشت:در کارگاه آموزشی "پیام های ماندگار" ۲۰ سمن  فعال حوزه کاهش آسیب های اجتماعی استان فارس شرکت کرده اند و در آن درباره ماندگاری یک پیام شنیداری،دیداری و تصویری آموزش داده خواهد شد.روش های غیر منتظره بودن،اعتبار داشتن،عینی بودن،داستان گویی در انتقال پیام ،اهمیت احساس در تولید محتوا ودر نهایت فعال ماندن در ذهن مخاطب از مهمترین موضوعات برگزاری این کارگاه است.
معاون پیشگیری بهزیستی فارس همچنین با بیان این مطلب که؛باید گفت تولید محتوا یک مفهوم بسیار مهم و کاربردی در تهیه بروشور،وبلاگ،وب سایت وشبکه های اجتماعی، تولید محتوا ،موشن گرافی، اینفوگرافیک و ... است، افزود ما باید بتوانیم با یادگیری این مهم ،پیامهای تاثیرگذار و پروژه های نوآورانه ای خلق و به مخاطب ارائه نماییم .واز آنجا که بسیاری از منابع تولید محتوا بدلیل نداشتن اثرگذاری لازم در ذهن مخاطب ماندگار نمی شوند ما در این کارگاه بدنبال تمرین اثر ماندگاری در ذهن هستیم.که نهایتا توانمندسازی، ارتقاء سطح عملکرد وافزایش توانایی سمن ها را در بر خواهد داشت.

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس نیز ضمن حضور در این دوره آموزشی ،تبریک ماه پر خیر و برکت رجب و تقدیر از معاونت پیشگیری و سایر دست اندرکاران برگزاری این کارگاه آموزشی به بیان مطالب کلیدی در خصوص عمل به مسئولیت اجتماعی و بی تفاوتی اجتماعی پرداخت و گفت: عمل به مسئولیت های اجتماعی و نوع دوستی،سلامت اجتماعی را در پی خواهد داشت و تحقق این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد که یکی از روش های دستیابی به آن تولید محتواهای مناسب است.
او در ادامه افزود:بی تفاوتی اجتماعی منجر به آسیب های جدی به بدنه و بطن اجتماع خواهد شد و نابودی هنجارها،ارزش ها و سلامت اجتماع را در پی خواهد داشت. 
مدیر کل بهزیستی فارس  به تمرکز بر پیشگیری سطح اول_ترویج و حفظ منافع جمعی بجای فردگرایی و ایجاد تعهد نسبت به سرنوشت جامعه تاکید کرد. 

*چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲*
*سالن شهید فیاض بخش بهزیستی فارس*

کد خبر 99933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد