کاشان| والدین غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا۶ ساله را جدی بگیرند

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی کاشان از غربالگری نزدیک به ۵۰۰ کودک ۵ تا ۶ سال کاشانی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: ضروری است والدین غربالگری اضطراب کودکان را جدی بگیرند.

   به گزارش روابط عمومی، ام‌البنین متقی‌نژاد گفت: سامانه غربالگری اضطراب به نشانی http://moshavereh.behzisti.ir در دسترسی والدین است و لازم است خانواده‌های دارای کودک ۵ تا۶ ساله با مراجعه به نشانی فوق نسبت به ثبت نام کودک خود و تکمیل پرسشنامه مربوط اقدام کنند.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۵۰۰ کودک کاشانی توسط مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی کاشان مورد غربالگری اضطراب واقع شده‌اند که با توجه به تخمین آماری ۱۳۵۰ نفری این بازه سنی در شهرستان کاشان، لازم است والدین کودکان غربال نشده، با مراجعه هر چه سریعتر به سایت اعلام شده، ثبت نام نمایند.

متقی‌نژاد افزود: یکی از شایع‌ترین اختلالات مربوط به دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و از نظر سنی اختلالات اضطرابی زودرس‌ترین اختلال روانپزشکی است که در برخی کودکان با گذشت زمان نسبتا پایدار و ماندگار خواهند بود و در صورت عدم توجه و درمان به هنگام و مؤثر تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد.

رئیس بهزیستی کاشان خاطر نشان کرد: عدم درمان به موقع اختلالات اضطرابی موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی در فرد می‌شود یا منجر به افسردگی، سوء مصرف مواد و مشکلات عدیده‌ای در ازدواج و روابط زناشویی خواهد شد.

 وی در مورد راستی‌آزمایی پرسشنامه‌های پرشده غربالگری اضطراب کودکان توسط والدین، افزود: پس از تکمیل پرسشنامه در صورتی که کودک مشکوک به اضطراب تشخیص داده شد، والدین برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر لازم است برای مشاوره غربالگری اضطراب به مراکز مشاوره همکار با طرح غربالگری اضطراب که این مراکز در سامانه، نمایش داده می‌شود، مراجعه کنند.  

کد خبر 99817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد