حلول ماه رجب و میلاد با سعادت امام محمدباقر (ع) مبارک باد

رجب ماه بزرگ خداست و ماهی در احترام و فضیلت به آن نمی‏‌رسد، کسی که یک روز از ماه رجب را روزه‏ بدارد، مستحقّ خشنودی بزرگ خدا می‌شود و خشم حق از او دور می‌گردد و دری از درهای دوزخ به رویش بسته می‌شود.

   به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مرحوم شیخ عباس قمی در بیان فضیلت و اعمال ماه رجب در کتاب شریف مفاتیح الجنان می‌نویسد؛ ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان در شرافت، کامل و تمام بوده و روایات بسیاری در فضیلت آنها وارد شده است‏. از جمله از رسول خدا صلی اللّه علیه و آله روایت شده که رجب ماه بزرگ خدا است و ماهی در احترام و فضیلت به آن نمی‌‏رسد و در این ماه جنگ‏ با کافران حرام است! و رجب ماه خدا و شعبان ماه من و رمضان ماه امّت من است، کسی‏ که یک روز از ماه رجب را روزه‏ بدارد، مستحقّ خشنودی بزرگ خدا می‏‌شود و خشم حق از او دور می‌‏گردد و دری از درهای دوزخ به رویش بسته می‌شود.

* دعای پیامبر(ص) در ماه رجب؛  کان صلّی اللّه علیه و آله إذا رای هلال رجب قال: «اللّهمّ بارک لَنا فی رَجب و شَعبان و بَلغّنا شَهَر رمضان و أَعِنّا عَلیَ الصیامِ و القیام و حِفظِ اللسان و غَضِّ البصرِ، و لاَ تَجعل حَظّنا منه الجُوعَ و العَطش.»

چون رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله نظرش به هلال رجب می‌‏افتاد می‌گفت: « خدایا ماه رجب و شعبان را بر ماه مبارک گردان، و ما را به ماه مبارک رمضان رسانده، و بر گرفتن روزه و عبادت، و بر حفظ زبان و پوشیدن چشم از نامحرمان یاری فرما، و بهره ما را از آن ماه تنها گرسنگی و تشنگی قرار نده»

* منادی ندای می‌دهد رجبیون کجایند؟
حضرت امام صادق(ع) فرموده است، « روز رستاخیز سروشی از درون عرش ندا می‏‌دهد رجبی‏‌ها کجایند؟ گروهی بر می‌خیزند که چهره‌‏شان برای مردم محشر می‌‏درخشد، بر سرشان تاج پادشاهی آکنده از مروارید و یاقوت است. همراه هر یک از ایشان هزار فرشته از سوی راست و هزار فرشته از سوی چپ ایستاده‌‏اند و به او می‏‌گویند ای بنده خدا! کرامت خدای بر تو گوارا باد! از عرش هم ندا می‏‌آید که ای بندگان من! سوگند به عزت و جلال خودم جایگاه شما را گرامی و عطای شما را جزیل قرار می‌‏دهم و غرفه‌‏هایی از بهشت به شما ارزانی می‌‏دارم که از زیر آن جوی‌‍‏ها جاری است و جاودانه در آن خواهید بود و پاداش عمل‏‌کنندگان چه نیکوست، شما برای من در ماهی، روزه مستحبی گرفتید که حرمت آن ماه را بزرگ و حق آن را واجب کرده‏‌ام. ای فرشتگان من! ای بندگان و کنیزکان مرا به بهشت درآورید. امام صادق اضافه فرموده است که این پاداش کسی است که چیزی از ماه رجب را روزه بگیرد، هر چند یک روز از دهه اول یا دوم یا آخر آن باشد.»

کد خبر 99583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد