برگزاری دوره کارگاه آموزشی با رویکرد کاربرد نقاشی در توانبخشی در بهزیستی استان بوشهر

با هدف ارتقاء توانخواهان مبتنی بر جامعه روستایی در بخش( CBR )کارگاه آموزشی هنرهای تجسمی با رویکرد نقاشی در توانبخشی با حضور دکتر حیدر عزیزنژاد سرپرست، کرمی سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان، تسهیلگران، مددکاران و مربیان در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این کارگاه آموزشی، دکتر حیدر عزیزنژاد سرپرست بهزیستی استان بوشهر ضمن ضروری دانستن راه اندازی و تجهیز اتاق هنر در مراکز توانبخشی جهت فعالیت های هنری مستمر و آموزش به توانخواهان تاکید و گفت : یکی از بارزترین و مهمترین روش در تقویت مهارت های معلولین آموزش های لازم در بستر هنر به عنوان یک درمان غیر دارویی در بهبود سلامت روح و روان این عزیزان و خارج کردن این عزیزان در انزوا و تشویق معلولان جهت مهارت های فردی در جامعه می باشد.
عزیزنژاد در ادامه به آمارمعلولان تحت پوشش در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۲۹.۲۰۰ نفر معلول شناخته شده از خدمات تخصصی بهزیستی استان بهره می برند که اولویت کاری و برنامه ریزی این سازمان بر توانمند سازی و آموزش مهارت های فردی برای این قشر در جامعه در دستور کار قرار دارد.
سرپرست بهزیستی استان بوشهر با یادآوری اینکه معلولان انگیزه و توانایی بسیار بالایی در سطح جامعه دارند تصریح کرد: هیچ وقت معلولیت به عنوان محدودیت شناخته نشده، زیرا افراد دارای معلولیت بارها ثابت کرده اند با آنکه عضوی از بدن خود داری مشکل می باشد ولی با همّت، ممارست و تلاشی که در این راستا از خود نشان داده اند توانسته اند در عرصه های علمی موفق، و در میادین ورزشی ملی و بین المللی بارها پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار در بیاورند.
حسین مفیدی مدرس این دوره به فعالیت توانبخشی در حوزه هنرپرداخت و گفت: برنامه توسعه و تجهیز اتاق های هنر درمانی سازمان بهزیستی از سال ۹۴ با مراکز روزانه شروع شده و در سه حوزه هنر درمانی، تجسمی موسیقی درمانی و نمایشی، این کار در حال انجام می باشد.
وی به دوره آموزشی در سطح کشور جهت مربیان، کارشناسان و مددکاران پرداخت و افزود: استفاده از روش های هنری و بکارگیری این شیوه ها در امور توانبخشی کاری هست که در حال انجام هست و تا کنون نزدیک به ۵.۰۰۰ مربی در کشور آموزش دیده اند که پس از دوره آموزش نزدیک ۵۴.۰۰۰ نفر توانجو از طریق مربیان آموزش دیده آموزش لازم را فرا گرفتند.
همچنین در ابتدای این کارگاه محمد کرمی معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان به خدمات صورت گرفته در بحث هنر در حوزه توانبخشی پرداخت و افزود: ۱۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال هزینه اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده که تا کنون دو دوره ویژه مربیان، مددکاران و کارشناسان بخش (CBR) و همچنین تهیه وسایل و امکانات برگزار شده و هم اکنون دوره دوم با حضور ۳۰ نفر در حال برگزاری است.
کد خبر 99468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد