امرالله دهقانی قهرمان استان فارسی داور مسابقات پاورلیفتینگ ( پرس سینه) بزرگسالان جانبازان و فرزندان جانبازان و شهدا در رامسر شد

مسابقات پاورلیفتینگ ( پرس سینه) بزرگسالان جانبازان و فرزندان جانبازان و شهدا از ۱۷ دی لغایت ۲۱ دی ماه در رامسر با شرکت ۱۹۱ ورزشکار از ۲۲ استان در حال برگزاری است.  و امراله دهقانی قهرمان بین المللی استان فارس نیز به عنوان سر داور ، داور کنار و عضو هیات ژوری این مسابقات منصوب شده است.


به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

امرالله دهقانی؛ یکی ازقهرمانان ملی اهل روستای ایاز آباد کازرون فارس است، ورزشکاری با داشتن معلولیت از ناحیه نخاع، که جزء قهرمانان برتر دنیا است اودر سال ۱۳۶۰ درسن ۱۸ سالگی براثر سقوط از ساختمان دچار معلولیت نخاعی شد. سال ۱۳۶۶ در سن ۲۴ سالگی ورزش را برای گذران اوقات فراغت شروع کرد و چندین رشته ورزش را دنبال کرد  و حمایت خانواده را عامل اصلی موفقیتش درورزش عنوان می‌کند. 
 مرد طلایی پارالمپیک‌ اتلانتا ،قهرمان ۷ دوره مسابقات جهانی و بازی پارالمپیک سیدنی واتلانتا به اهتزاز درآوردن پرچم سه رنگ ایران را افتخار بزرگی می داند و دراین باره می گوید: "من همیشه برای ایران عزیز ورزش کرده ام، تمام تلاش خود را به کاربستم تا با حریفان قدردنیا همچون امریکا و... دست و پنجه نرم کنم و سرود ایران را طنین انداز کنم.
مرد پرافتخار کازرون، براین باوراست که؛ معلولیت محدودیت نیست بلکه فرصتی برای به نمایش گذاشتن استعدادهای خدادادی است او به انچه برای کشور به دست آورده می بالد و یاداورمی شود:" خوشحالم که با ۷۵ درصد معلولیت نخاعی برای کشور و شهرم فردی مفید بوده ام.
وی درسخنانش بارها این نکته را متذکر می شود که هیچ چشم داشتی ازهیچ کسی ندارد، ولی باید برای جوانان کشور انگیزه والگو سازی شود تا رغبت به ورزش افزایش پیداکند.این ورزشکار خوشنام کشورمان معتقد است که "معرفی قهرمانان بزرگ جهان و پارالمپیک و المپیک می تواند الگویی برای جوانان به منظور پرداختن به ورزش باشد تا از انحرافات و مسیر های غلط جلوگیری شود.

کد خبر 99347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد