دررسانه|بالغ بر ۳۰ هزار بانوی سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خوزستان هستند

اهواز- ایرنا - مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: در حوزه جامعه هدف بهزیستی استان بالغ بر۳۰ هزار بانوی سرپرست خانوار وجود دارند.

به گزارش ایرنا مهران کریمیان یکشنبه در مراسم بزرگداشت مقام و منزلت زن و تقدیر از بانوان برتر در حوزه حجاب و عفاف در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی خوزستان اظهارکرد: هدف اصلی بهزیستی در حوزه زنان سرپرست خانوار موضوع توانمندی سازی آن‌ها است تا علاوه بر تقویت جایگاه اجتماعی، به استقلال اقتصادی دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این منظور موضوع اشتغال، مهارت‌آموزی و پرداخت تسهیلات برای سرمایه کار را در اولویت قرار داده ایم.

کریمیان با اشاره به دیگر خدمات حمایتی بهزیستی ویژه بانوان سرپرست خانوار بیان کرد: در بحث تامین مسکن نیز تسهیلات و کمک‌های بلاعوض ودیعه مسکن نیز ارایه می شود که از این جهت نیز تلاش می کنیم مددجویان جامعه هدف ما گام‌های مثبتی را برای توانمند شدن و زندگی مستقل بردارند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان با بیان این که حرکت توسعه سازمان بهزیستی توسط بانوان انجام می شود افزود: بیش از دو سوم کارکنان بهزیستی در سراسر استان خوزستان را بانوان تشکیل می دهند،. همچنین فعالان در مراکز غیردولتی شامل مدیران و کارکنان از بانوان هستند.

وی ادامه داد: در مراکز شبانه روزی بهزیستی و شیر خوارگاه نیز تعداد زیادی مادریار در حوزه نگهداری کودکان ،معلولان، سالمندان و ایتام به جامعه هدف بهزیستی خدمات‌رسانی می کنند که با فداکاری این وظایف سخت و سنگینی را بر عهده دارند و از این جهت یاریگر ما در سازمان هستند.

مؤلفه‌های قوی در فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی برای الگوی زن وجود دارد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان نیز در این مراسم با بیان این که با پیدایش اسلام اساسا زن کرامت پیدا کرد افزود: فارغ از شعار و حرف‌های احساسی مطالب جدی در مقوله زن مطرح است و اسلام حرف‌های جدی در خصوص مقام والای زن دارد.

حجت‌الاسلام احسان آقایی ادامه داد: در دورانی اسلام پدید آمد که دختران را زنده به گور می کردند و با پیدایش اسلام زن نجات پیدا کرد و نه تنها به مساله زنده به گور کردن دختران پایان داد بلکه نسل پیغمبر از دخترش فاطمه زهرا (ع) ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به مقام شامخ حضرت فاطمه زهرا(ع) افزود: اهمیت شخصیت ایشان از سه وجه ولایت، نبوت و امامت در اسلام ایشان را در یک تقاطع حساس تاریخی قرار داده و ازاین نظر هدایت از نسل ائمه و دختر پیغمبر سرچشمه می گیرد،لذا این نکته کافی است برای این که اسلام به مساله زن توجه ویژه داشته است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: مؤلفه‌های قوی در فرهنگ و تمدن برای الگو زن در تاریخ ایرانی و اسلامی وجود دارد که نگاه متقن و جدی را به مقوله زن مطرح می کند که شاید کمتر بیان شده و لازم است که به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: در الگوی زن غربی چیزی برای گفتن وجود ندارد و به مقام مادر آن گونه که شایسته مقام والای زن است نمی پردازد این در حال است که در اسلام به شخصیت والای مادر و زنان ارج نهاده می شود.

جایگاه زن در جامعه از لحاظ تشیع یک منزلت خاص و ویژه است

فرماندار اهواز نیز در این مراسم با تقدیرو تشکر از خدمات کارکنان مراکز نگهداری بهزیستی و کار ارزشمند و معنوی آن ها در نگهداری از معلولان و ایتام افزود: جایگاه و مقام زن از نگاه اسلام و آیین تشیع بسیار والا و با اهمیت است و این مقام به حدی بزرگ است که پیامبر فرمودند بهشت زیر پای مادران است.

سید احمد موالی زاده افزود: منزلت زن و بانوان در جامعه از لحاظ تشییع یک منزلت خاص و ویژه است و در هیج آیینی در جهان این طور که اسلام به مقوله مقام والای زن پرداخته در هیچ جای دیگری اشاره نشده و از جهت مورد اهمیت است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل انقلاب بیان کرد : زن کارخانه انسان سازی است و افراد و مردان تاثیر گذار در جامعه از دامن این زنان بزرگ به این مرحله راه پیدا کردند، نمونه آن سردار بزرگ اسلام سردار شهید قاسم سلیمانی است که ما به آن افتخار می کنیم واین که در دامان کدام مادر پرورش پیدا کرده است نکته مهمی است.

وی با اشاره به محوریت بانوان در امور و کارها بیان کرد: در خصوص موضوعات بانوان حساسیت‌های زیادی وجود دارد از جمله عفت و حجاب آن ها که دلیل آن ارزشمند بودن مقام والای زن است که بایددر جایگاه خوبی قرار بگیردو مانند گوهری در صدف حفظ شود.

موالی زاده افزود: برای ما مایه مباحات و افتخار است که زنان ما عفیف و محجبه هستند؛ این مساله نشان می دهد که دین اسلام برای ارزش گذاری برای بانوان یک ارزش ویژه ای قائل است .

وی ادامه داد: گرامیداشت هفته زن کار بسیار پسندیده و بزرگی است که امید است علاوه بر برنامه‌های نمادین در عمل نیز ارج نهادن به مقام زن مد نظر قرار بگیرد و سعی کنیم موضوعات انقلابی و اسلامی را در عمل نیز در ادارات پیاده سازی کنیم.

در پایان این مراسم از بانوان برتر در حوزه حجاب و عفاف و مددکار بهزیستی خوزستان با اهدای لوح تجلیل شد.

کد خبر 99228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد