۲هزار و ۱۴۰ زن سرپرست خانوار در ایلام بیمه شدند

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: ۲هزار و ۱۴۰ زن سرپرست خانوار ساکن در مناطق روستایی، عشایری و شهری این استان با حمایت این مجموعه بیمه تامین اجتماعی شده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، حسین نورعلیوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار بیمه زنان روستایی به تعداد ۲ هزار و ۵۴۰ نفر از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بیمه زنان ساکن در مناطق شهری به تعداد ۶۰۰نفر نیز از محل قانون هدفمندی یارانه ها انجام گرفته است.

وی ادامه داد: طرح بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایری از اواخر دهه ۱۳۸۰ آغاز شده که در اجرای آن از طریق بهزیستی زنان سرپرست خانوار مناطق روستایی واجد شرایط به دهیاری ها معرفی و اطلاعات آنها وارد سایت صندوق بیمه روستایی و عشایری شده و حق بیمه آنها به صورت متمرکز از طریق بهزیستی کشور واریز و در مناطق شهری نیز از طریق تامین اعتبار از بهزیستی کشور، معرفی به تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه آنها انجام می شود.

وی ادامه داد: پوشش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار مناطق شهری نیز از اواخر دهه ۱۳۸۰  آغاز که بخشی از آن از طریق دولت و محل قانون هدفمندی یارانه ها و بخش دیگر آن از محل اعتبارهای بهزیستی تامین خواهد شد.

وی  اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار که مشمول این بیمه ها می شوند باید دارای حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر ۵۰  سال بوده و همچنین به عنوان سرپرست خانوار مددجوی زیر پوشش بهزیستی باشند.

وی اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار جامعه هدف که دارای شرایط لازم باشند اعم از ساکنان مناطق روستایی و عشایری می توانند برای تشکیل پرونده و استفاده از این بیمه به ادارات بهزیستی شهرستان ها مراجعه کنند.

به گفته وی، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی این زنان تا زمان بازنشستگی توسط بهزیستی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 98729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد