جلسه هم اندیشی صیانت و توانمندسازی معتادان بهبود یافته در استان خوزستان

صبح امروز شنبه ۹ دی ماه، جلسه هم اندیشی پیرامون موضوع صیانت و توانمندسازی معتادان بهبود یافته در امر اشتغال با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و نمایندگانی از استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، ثبت احوال و آموزش  فنی و حرفه ای در  محل اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیسنی  خوزستان مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه سازمان بهزیستی دو برنامه تحولی در خصوص صیانت و جامعه‌پذیری معتادین بهبود یافته را در درست اجرا دارد گفت: این دو فعالیت  شامل مراکز توانمندسازی و صیانت معتادین بهبود یافته و مدیریت مورد در راستای توانمندسازی، حرفه آموزی، ادامه درمان، احراز هویت و… است.

مهران کریمیان با اشاره به فعالیت یک مرکز توانمند سازی و صیانت از امور بهبود یافتگان با ظرفیت ۳۰ نفر در شهرستان اهواز افزود: ارتقا سلامت روانی اجتماعی و کیفیت زندگی افراد در فرآیند درمان اعتیاد با هدف مانایی در درمان و تسهیل جامعه پذیری و صیانت اجتماعی افراد در مسیر درمان از جمله اهداف این مرکز است.

وی ادامه داد: این مرکز برای استفاده افرادی است که برنامه درمان مواد اعتیاد آور را به اتمام رسانده و نیاز به مکانی دارند که به صورت شبانه روزی در آنجا اقامت داشته و از خدمات مرکز استفاده کنند و این افراد حداکثر به مدت شش ماه فرصت دارند شغل و زندگی دائمی برای خود فراهم کنند.

گفتنی است تشکیل تعاونی ها، واحد کاریابی و گروه همیار معتادان بهبود یافته توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین تسهیلات اشتغال برای معتادان بهبود یافته از طریق استانداری، استفاده از ظرفیت کارگاه های تولید محور فنی و حرفه ای جهت ایجاد اشتغال و ارزیابی و ظرفیت سنجی معتادان بهبود یافته توسط اداره فنی و حرفه ای و ... از جمله مصوبات این جلسه بوده است.

کد خبر 98568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد