۳۷۴ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعالیت می کنند

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور گفت: امسال بی سیم های مراکز مختلف تحویل داده شده و اصلاحات لازم صورت گرفته و بعد از رفع مشکلات، تمام مراکز اورژانس مجهز به بی سیم خواهند بود که این امر سبب تسهیل ارتباطات خواهد شد.

کننبه گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، مهری السادات موسوی در جریان سفر به استان مرکزی اظهار کرد: حدود ۳۷۴ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد، رویکرد سازمان بر این است که در تمام شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر در صورت فراهم بودن زیرساخت و نیروی انسانی، این اورژانس ایجاد شود.

وی افزود: در حال حاضر بنا بر این است که زیرساخت‌های موجود اورژانس های فعال در  کشور به سطح مناسب و مطلوب برسد.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه رویکرد جدید، حرکت به سمت مدیریت و هماهنگی یکپارچه اورژانس کشور است، ادامه داد: طرح های این اقدام نوشته شده و امیدواریم بتوان در سطح مدیریت کلان کشور اینکار را پیش برد تا در سال آینده این موضوع محقق شود.

موسوی بیان کرد: امسال بی سیم های مراکز مختلف تحویل داده شده و اصلاحات لازم صورت گرفته و بعد از رفع مشکلات، تمام مراکز اورژانس مجهز به بی سیم خواهند بود که اینکار سبب تسهیل ارتباطات خواهد شد.

وی سلامت اجتماعی بهزیستی کشور تاکید کرد: از منظر فعالیت هایی که صورت می گیرد، استان مرکزی ایده های نوآورانه دارد که وعده داده شد در ایجاد و احداث مرکز سلامت اجتماعی کودکان به استان کمک شود و به عنوان پایلوت، این اقدام انجام شود تا در صورت نتیجه بخش بودن به کشور تسری داده شود.

موسوی در خصوص فرزندخواندگی خاطرنشان کرد: دیدگاهی در برخی مردم وجود دارد که بر مبنای قانونی که مربوط به دهه ۵۰ بوده، در مورد فرزند خواندگی فکر می کنند. فرزند خواندگی تسهیل شده اما این تسهیل به این معنی نیست که فرآیندی که خانواده ها باید طی کنند کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: بسیاری خواهان کودکان کمتر از ۳ سال هستند و با توجه به تعداد بچه های سازمان در این گروه سنی، متاسفانه نمی توان پاسخگوی همه متقاضیان بود لذا فرآیند کمی طولانی تر خواهد شد اما افرادی که برای تقاضای خود رنج سنی خاصی مدنظر ندارند، روند کوتاه تر خواهد شد.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور تاکید کرد: همچنین برخی خانواده ها فرزندان نیازمند درمان و یا کودکان معلول را به فرزند خواندگی می پذیرند که این افراد در نوبت نمی مانند. امسال شهریور ماه شیوه نامه خانواده های موقت نیز ابلاغ شد که در این راستا نیاز است فرهنگ سازی شود تا خانواده هایی که بستر مناسبی دارند فرزندان را به صورت موقت به سرپرستی بگیرند تا این فرزندان فضای مناسب رشد را داشته باشند.

موسوی افزود: نزدیک به ۱۰ هزار فرزند در گروه های سنی مختلف در سازمان وجود دارد اما ۹۰ درصد افراد خواهان گروه سنی خاص هستند.

وی اظهار کرد: بیشتر خانواده ها متقاضی فرزند دختر هستند، البته این خانواده ها که نگاه جنسیتی دارند در نوبت بیشتری خواهند ماند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور افزود: در استان مرکزی ۱۲ فرزند نیازمند درمان وجود دارد که نیاز است افراد توانمند و خیرین در این حوزه ورود کنند و همراهی لازم را داشته باشند.

موسوی خاطرنشان کرد: سازمان از خانواده های چند قلو حمایت می کند و برای ما اهمیت دارد که این خانواده ها بتوانند بستر مناسبی را پیدا کنند و خانواده ها بتوانند در فصای رشد مناسبی از این کودکان حمایت کنند.

وی تصریح کرد: حدود ۵۰۰ نفر از فرزندان نیازمند درمان سازمان در ۶ ماهه امسال مورد پذیرش خانواده ها قرار گرفته اند.

معاون سلامت اجتماعی در سفر به استان مرکزی از مراکز اجتماعی این استان بازدید کرد.

کد خبر 98488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =