در رسانه| فعالیت ۱۹ مرکز ترک اعتیاد در زنجان

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۹ مرکز ترک اعتیاد زیر نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند که در ۹ ماه گذشته بیش از ۵ هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده کرده‌اند.

روح‌اله خدابنده‌لو سرپرست بهزیستی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت مرکز گذری «شلتر» بهزیستی اظهار داشت: این مرکز علاوه بر ارائه  خدمات روزانه کاهش آسیب به صورت  شبانه نیز به عنوان شلتر و سرپناه  شبانه معتادین در بخش جنوبی شهر فعالیت کرده و بیش از ۱۵۰ نفر به صورت روزانه و شبانه از این مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر  ۱۹  مرکز ترک اعتیاد زیر نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند که در ۹ ماه گذشته بیش از ۵ هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده کرده‌اند.

وی گفت: مراکز کاهش آسیب به منظور کنترل و کاهش آسیب معتادین به جامعه و سایر افراد و در راستای ترغیب آنها برای درمان تاسیس و اداره می‌شود.

خدابنده‌لو آموزش و اطلاع رسانی و مشاوره به افراد دارای رفتار پرخطر ،توزیع مواد ضد عفونی کننده، افزایش دسترسی به مصرف کنندگان سخت در دسترس با تشکیل تیم‌های سیار، در دسترس قرار دادن سرنگ، سر سوزن و وسایل تزریق استریل و ارجاع به مراکز مجاز درمان اعتیاد در مواردی که تمایل به درمان وجود دارد را از مهمترین خدمات کاهش آسیب این مراکز برشمرد.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با درخواست ازخانواده‌ها برای تماس در مواقع بحرانی و جهت مشاوره با خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ افزود: این خط هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب آماده پاسخگویی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروها و نحوه استفاده از آن و نشانی مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشورو وزارت بهداشت هستند اطلاعات تخصصی می‌خواهند.

وی در ادامه از فعالیت یک مرکز کاهش آسیب زیر نظارت بهزیستی خبر داد و گفت: این مراکز معتادانی که قادر و حاضر به ترک اعتیاد دائم نیستند و رفتارهای پر خطری از خود بروز می دهند را حمایت و ساماندهی می‌کند.

کد خبر 98405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد