در رسانه| مناسب‌سازی مسکن معلولان در همدان، مطالبه‌ای که محقق شد

همدان-ایرنا- بهزیستی در دولت سیزدهم گام‌های مطلوبی برای رفع نیازها و توانمندسازی معلولان و جامعه هدف برداشته است و در این راستا مناسب سازی مسکن معلولان در استان همدان مطالبه و خواسته ای که دولت مردمی آن را محقق کرد.

به گزارش ایرنا، رویکرد دولت سیزدهم در توجه به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر خاص و رفع نیازهای آنها در حوزه مسکن، ‌ اشتغال و توانمندسازی بیشتر از گذشته نمایان است و اقدامات صورت گرفته از عزم دولت در این راستا خبر می دهد.

در دولت مردمی سیزدهم کمک هزینه مسکن خانواده‌های دارای دو عضو معلول به بالا دوبرابر افزایش یافته است تا مددجویان در منازل مناسب سازی شده به راحتی زندگی کنند.

فاطمه یکی از زنان سرپرست خانوار در شهرستان اسدآباد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: من دارای ۲ فرزند دارای معلولیت گفتار و معلولیت جسمی و ذهنی هستم و در روستای چنار سفلی زندگی می کنیم.

وی ادامه داد: با دریافت یک میلیارد ریال کمک بلاعوض از بهزیستی و ۲ میلیارد ریال وام در قالب طرح تفاهم نامه سه جانبه از بنیاد مسکن موفق به ساخت مسکن مناسب شدم.

این بانوی سرپرست خانوار خاطر نشان کرد: محل زندگی قبلی نامناسب و شرایط برای رفت و آمد فرزندان معلولم مهیا نبود اما هم اینک مسکن فعلی از همه جهت مناسب سازی شده است و از کمک های بهزیستی همدان قدردانی می کنم.

آقای علیزاده معلول حرکتی و سرپرست خانوار با فرزندی نابینا ساکن شهر بهار از توابع استان همدان است.

وی در خصوص مسکن مناسب سازی شده به خبرنگار ایرنا افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک هزینه مسکن از بهزیستی دریافت کردم و مسکن مسکونی با رعایت تمام شرایط برای زندگی فرد توانیاب ساخته شده و مشکلی وجود ندارد.

علیزاده ادامه داد: طبق وعده بهزیستی همدان مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض نیز برای مناسب سازی منزل در آینده پرداخت می شود.

آقای خمسه سرپرست توانیاب خانواده دارای دومعلول ساکن شهر کبودرآهنگ نیز گفت: کمک هزینه بلاعوض برای مسکن به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از سوی بهزیستی استان همدان برای مناسب سازی منزل مسکونی دریافت کردم.

وی اظهار کرد: منزل مسکونی فعلی برای سکونت یک فرد نابینا و یک معلول جسمی و حرکتی کاملا مناسب سازی شده است و بهزیستی همچنین وعده داده که ۶۰۰ میلیون ریال دیگر نیز در این راستا کمک بلاعوض پرداخت کند.

عباس آقا، سرپرست خانوار که خود و همسرش توانیاب و در روستای باباقاسم شهرستان نهاوند ساکن هستند نیز به خبرنگار ایرنا گفت: یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن در سال جاری از بهزیستی استان همدان دریافت کرده ام.

منزل مسکونی آقا مهدی معلول جسمی و حرکتی ساکن روستای الفاوت شهرستان ملایر با دریافت ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از بهزیستی استان همدان مناسب سازی شده و برهمین اساس انجام فعالیت های روزمره در منزل مسکونی برای وی به راحتی امکان پذیر شده است.

مناسب‌سازی مسکن معلولان در همدان، مطالبه‌ای که محقق شد

۱۳۱ واحد مسکن مددجویی در همدان بهره‌برداری شد

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: احداث ۲۶۶ واحد مسکن مددجویی در سال جاری در دستور کار بهزیستی

قرار دارد که تاکنون ۱۳۱ واحد مسکونی آن به مددجویان زیر پوشش تحویل شده و به بهره برداری رسیده است.

مرتضی حیدری قطبی با بیان اینکه اعتبار این واحدها از محل بودجه سازمان بهزیستی استان همدان، تسهیلات بانکی و سهم آورده مددجویان تامین شده است، افزود: برای احداث این واحدها ۷۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور پرداخت شده و سهم آورده مددجویان ۵۲۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: متراژ این واحدها بین ۶۰ تا ۱۰۰ مترمربع است که در شهرستان های کبودرآهنگ، ملایر، تویسرکان، رزن، فامنین، اسدآباد، نهاوند، بهار و همدان به مددجویان زیر پوشش بهزیستی واگذار شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان خاطر نشان کرد: بهزیستی یک نهاد حمایتی است که حمایت از معلولان، خانواده های آنان و سالمندان را در دستور کار دارد و برهمین اساس این واحدهای مسکونی به خانوارهای تک معلولی، ۲ معلولی و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی تحویل شده است.

حیدری قطبی با اشاره به ایفای نقش موثر این سازمان در کاهش مشکلات جامعه هدف گفت: یکی از رسالت‌های مهم سازمان بهزیستی تامین مسکن خانواده‌های دارای معلول است.

وی، مسکن را یکی از اساسی‌ترین نیازهای معلولان برشمرد و افزود: تاکنون ۲ هزار و ۶۲ مددجوی زیر پوشش این نهاد در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویی با ظرافت و دقت انجام می‌شود، یادآور شد: تنها هدف سازمان بهزیستی تأمین سرپناه نیست بلکه با ساخت مسکن مناسب منزلت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مددجویان نیز در نظر گرفته می‌شود.

حیدری قطبی با اشاره به وضعیت ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی، تصریح کرد: در سال گذشته نیز موفق به احداث، تکمیل و واگذاری ۳۱۷ واحد مسکونی به مددجویان این سازمان در استان شده‌ایم.

وی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ویژه اجاره نشینان تحت پوشش خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن در اختیار ۱۸۲ خانوار مشمول این تسهیلات در همدان قرار گرفت.

۳۰ هزار و ۳۰۸ هزار مددجو با معلولیت‌های مختلف جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی از خدمات تخصصی و حمایتی بهزیستی این استان بهره مند هستند.

در رسانه| مناسب‌سازی مسکن معلولان در همدان، مطالبه‌ای که محقق شد

در رسانه| مناسب‌سازی مسکن معلولان در همدان، مطالبه‌ای که محقق شد

در رسانه| مناسب‌سازی مسکن معلولان در همدان، مطالبه‌ای که محقق شد

کد خبر 97715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد