در رسانه / ۲۰ میلیارد ریال برای تاسیس مراکز نگهداری معتادان در آذربایجان‌غربی اختصاص یافت

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تاسیس مراکز نگهداری معتادان متجاهر در سطح استان با ظرفیت ۵۰۰ نفر اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پروین محمدپوری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مهاباد اظهار کرد: باتوجه به نیاز آذربایجان غربی و همچنین پیگیری مقام عالی استان مجوز احداث ۲ مرکز نگهداری معتادان متجاهر (ماده ۱۶) با مجموع ۵۰۰ نفر ظرفیت در شهرستان های شمالی و جنوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مرکز جنوب استان با ظرفیت ۲۵۰ نفر به مرکزیت شهر میاندوآب هم اکنون به پیمانکار واگذار شده و در احداث سرویس های بهداشتی و محوطه سازی قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به نحوه کمک خیّران به حوزه پیشگیری و معتادان نیز بیان کرد: حساب بانکی مشترک نزد بانکی ملی برای کل استان در نظر گرفته شده که خیّران می توانند با پرداخت وجه و ارائه فیش واریزی، مبلغ مورد نظر در شهر خود و برای نیت مدنظر هزینه شود.

محمدپوری با اشاره به ضرورت توجه به بحث پیشگیری در حوزه مواد مخدر گفت: شورای اطلاع رسانی در راستای تولید محتوا و بازنشر پیام های آموزشی و تبلیغاتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر تشکیل خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد در این جلسه بیان کرد: آموزش و آگاه سازی یکی از اولویت های مبارزه و پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر بوده که در این ارتباط آموزش و پرورش، مشاوران و استاتید دانشگاهی نقش تعیین کننده ایفا می کنند.

حسن عباسی با بیان اینکه تمام دستگاهاهی اجرایی باید در امر مبارزه با مواد مخدر پای کار باشند، گفت: فرد معتاد هزینه های بسیاری برای جامعه در پی خواهد داشت که به مراتب بیشتر از اقدامات پیشگیرانه در این ارتباط خواهد بود.

به گزارش ایرنا هم اکنون ۲۲ مرکز نگهداری از معتادان متجاهر در آذربایجان غربی با ظرفیت به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ نفر در هم مرکز فعال است.

کد خبر 97366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد