در رسانه|۱۰ درصد اوتیسمی‌های پرونده‌دار کشور در خوزستان هستند/ تعداد معلولان خوزستان بالاست

ایسنا/خوزستان مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه جامعه آماری معلولان خوزستان بسیار بالا است، گفت: هزینه‌هایی که بهزیستی به این افراد پرداخت می‌کند، محدود است و نیاز است که شرکت‌ها، سایر ادارات و خیرین هم کمک کنند تا با مشارکت یکدیگر مشکلات معلولان را رفع کنیم.

مهران کریمیان در نشست نخبگان معلول با استاندار خوزستان که امروز (۱۸ آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، مناسب‌سازی محیط شهرها و ادارت، ایجاد مسکن، اشتغال و مسائل فرهنگی برخی مطالبات معلولان بوده است و امیدواریم پیگیری‌ها برای رفع مشکلات انجام شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ۱۰ درصد مبتلایان به اوتیسم کشور که در بهزیستی پرونده دارند در خوزستان هستند،  افزود: بالغ بر ۱۰۰ هزار معلول در بهزیستی خوزستان پرونده دارند که ۸۰ هزار نفر از این تعداد مستمری‌بگیر و دیگر افراد شاغل هستند یا شرایط مستمری را ندارند. این اداره‌کل خدمات مختلفی از جمله هزینه معیشت و مستمری ماهیانه، کمک‌های جانبی مانند ویلچر، عصا، هزینه مسکن، اشتغال، درمان و تحصیل را به این افراد ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: مستمری ماهیانه‌ای که به این افراد پرداخت می‌شود جوابگوی مشکلات بسیاری از این عزیزان نیست. تلاش‌های زیادی شده است که ماده ۲۷ قانون در سطح کشور اجرا شود اما به دلیل کمبود اعتبارات هنوز به حداقل قانون کار هم نرسیده است وبرای هر فرد معلول، ماهانه ۷۴۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

کریمیان با بیان اینکه جامعه آماری معلولان خوزستان بسیار بالا است، گفت: هزینه‌هایی که بهزیستی به این افراد پرداخت می‌کند، محدود است و نیاز است که شرکت‌ها، سایر ادارات و خیرین هم کمک کنند تا با مشارکت یکدیگر مشکلات معلولان را رفع کنیم.

وی افزود: در این جلسه معلولان مشکلات‌شان را با استاندار و مسئولان استانی مطرح کردند و استاندار تاکید کرد که تمامی مدیران رفع مشکلات را پیگیری کنند.

کریمیان گفت: معلولان افرادی توانمند هستند و استعدادهای خوبی دارند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف نقش‌آفزینی کنند. از عموم مردم خوزستان می‌خواهیم کمک کنند تا استعدادهای این افراد شکوفا شود.

کد خبر 96961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد