در رسانه|ایجاد رمپ ویژه معلولان در پل‌های عابر پیاده اهواز

ایسنا/خوزستان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با بیان اینکه رمپ ویژه معلولان برای همه اتوبوس‌های شهری نصب می‌شود، گفت: ایجاد رمپ در پل‌های عابر پیاده آغاز شده است و امیدواریم تا آخر سال بخش عمده آن عملیاتی شود.

حجت‌الله سلیمانی در نشست نخبگان معلول با استاندار خوزستان که روز شنبه (۱۸ آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تقاضاهای جامعه معلولان، امکان پارک خودرو ویژه معلولان است که از مردادماه تاکون پنج نقطه در کیانپارس، هشت نقطه در امانیه و هفت نقطه در مرکز شهر اهواز برای این افراد اختصاص داده شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اینکه دوستان گفته بودند این موضوع رعایت نمی‌شود، از چند نقطه بازدید داشتم و دیدم این صحبت درست است و حتی در محل پارک خودروی معلولان، پارک دوبل شده بود؛ با پلیس راهور تماس گرفتم و درخواست کردم و آن‌ها نیز دستور دادند که کد تخلف در محل پارک معلولان را به صورت ویژه کنترل شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: امسال شورای شهر اهواز مصوب کرد که ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مدارس استثنایی برای حمل و نقل این دانش‌آموزان داشته باشیم تا خدای نکرده این دانش‌آموزان به دلیل هزینه‌های حمل و نقل، ترک تحصیل نکنند.

سلیمانی بیان کرد: همه اتوبوس‌های جدید ناوگان حمل و نقل شهری اهواز رمپ ویژه معلولان دارند و با توجه به فرآیند بازسازی اتوبوس‌های قبلی، نصب این رمپ برای آن اتوبوس‌ها نیز آغاز شده است. همچنین ۱۰۰ ایستگاه اتوبوس جدید در حال ساخت است که در کف‌سازی همه این ایستگاه‌ها، رمپ معلولان دیده شده است.

وی افزود: نواقص قبلی در خصوص حمل و نقل شهری برای معلولان بسیار زیاد بوده است اما اکنون تفکر حوزه مدیریت شهری این است که هر کاری انجام می‌شود، معلولان در آن دیده شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: به بهزیستی قول داده بودیم دو ون برای معلولان مبله کنیم و یک اتوبوس نیز برای ورزشکاران حرفه‌ای این حوزه بازسازی می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین ایجاد رمپ در پل‌های عابر پیاده آغاز شده است و امیدواریم تا آخر سال بخش عمده آن عملیاتی شود. 

کد خبر 96958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد