دیدار مسئولین بهزیستی استان با سرپرست دیوان محاسبات هرمزگان

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان به همراه اعضای شورای معاونین با حضور در اداره کل دیوان محاسبات استان ضمن تبریک انتصاب علیرضا نصری به سمت سرپرست دیوان محاسبات هرمزگان ، در زمینه اقدامات صورت گرفته و بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی بهزیستی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان به همراه معاونین و مسئولین ستادی این اداره کل با حضور در اداره کل دیوان محاسبات استان ، ضمن تبریک انتصاب علیرضا نصری به سمت سرپرست دیوان محاسبات هرمزگان ، در زمینه اقدامات صورت گرفته و بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی بهزیستی بحث و تبادل نظر کردند.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این جلسه ، مختصری از وظایف سازمان بهزیستی و گستره خدمات این سازمان به اقشار مختلف جامعه از قبل از تولد تا سالمندی ارائه نمود .

وی تعداد مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان را ۱۴۴ هزار نفر عنوان کرد و افزود : در سال گذشته ۸۰ درصد کودکان و نوزادان استان ، تحت پوشش غربالگری بینایی و شنوایی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان همچنین از رشد ۹۲ درصدی ارائه خدمت به افراد پشت نوبت در سال گذشته خبر داد و گفت : در حوزه توانبخشی با برگزاری کمیسیون های تعیین نوع و تشخیص شدت معلولیت بیش از ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر در مسیر دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر قرار گرفته اند .

سامیه جهانشاهی تعداد مراکز ارائه خدمات روزانه توانبخشی را ۱۷ مرکز و مراکز شبانه روزی را ۱۴ مرکز عنوان کرد و گفت : ۱۰ تیم سیار ، خدمات مراقبت در منزل را برای افراد دارای معلولیت ارائه می نمایند.

وی در ادامه شکل گیری گروه های همیار زنان سرپرست خانوار را یکی از راه های ارتقاء وضعیت زندگی و توانمندسازی این زنان عنوان کرد و افزود : سازمان بهزیستی با رویکرد ارتقاء کیفیت زندگی ، خودباوری ، کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین تغییر رویکرد حمایتی به توانمندسازی، اقدام به راه اندازی گروه های همیار زنان سرپرست خانوار نموده است.

جهانشاهی همچنین در این دیدار با اشاره به آمار بالای معلولیت در شهرستان خمیر عنوان کرد و گفت : برای کنترل و کاهش معلولیت ها در این شهرستان لازم است خانواده ها غربالگری بینایی و شنوایی کودکان و نوزادان را با حساسیت بیشتری دنبال کنند .

وی در بحث علت یابی این موضوع گفت : ازدواج فامیلی و عدم توجه به مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج به تولد نوزادانی دارای معلولیت منجر شده است و در حال حاضر با کمک پزشک متخصص در حوزه ژنتیک روی نمونه معلولیت در شهرستان خمیر کار می شود.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع ، تعدد و گستردگی خدمات و ماموریت های بهزیستی ، بر ضرورت حمایتگری و همراهی دستگاههای اجرایی و خیرین تاکید نمود و تصریح کرد: حل مشکلات عدیده مددجویان نیازمند همکاری و تعامل مستمر خیرین و دستگاههای اجرایی است و امید است که روز به روز شاهد حضور هر چه بیشتر و پررنگتر این عزیزان باشیم تا بتوانیم با همکاری یکدیگر گوشه ای از این مشکلات را مرتفع و در جهت توانمندی آنان قدم برداریم.

علیرضا نصری سرپرست دیوان محاسبات هرمزگان نیز در ادامه این دیدار با تقدیر از اقدامات و تلاش های موثر بهزیستی ، برای حمایت و همراهی با بهزیستی در استان اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 96847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد