بویین میاندشت| رشد افراد دارای معلولیت با عمل مسئولین به قانون حمایت از حقوق معلولین

مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با حضور تعدادی از مسئولین و جمعی از افراد دارای معلولیت در کانون شهید مطهری شهرستان برگزار شد.

  به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بوئین میاندشت، در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت، حسن خلیلی رئیس اداره بهزیستی شهرستان با اشاره به شعار امسال با عنوان باور توانمندی‌ها نویدبخش دنیایی دسترس‌پذیر گفت: افراد دارای معلولیت انسان‌هایی توانمند هستند که با خودباوری به این نتیجه رسیده‌اند با تلاش و همت والا می‌توانند در عرصه‌های مختلف، توانمندی خود را به اثبات برسانند.

حسن خلیلی با تشریح وظایف بهزیستی ادامه داد: در حال حاضر بیش از هزار و 50 نفر در حوزه توانبخشی و امور اجتماعی تحت پوشش بهزیستی شهرستان می‌باشند.

رئیس بهزیستی بویین میاندشت با تاکید بر حقوق شخصی و اجتماعی افراد دارای معلولیت به موضوع مناسب‌سازی اشاره کرد وگفت: پدیده معلولیت اجتناب‌ناپذیر و رسالت بهزیستی رفع موانع فیزیکی، نگرشی و قانونی برای افراد دارای معلولیت است.

وی ادامه داد: مناسب‌سازی معابر و محیط شهری یکی از مولفه‌های حقوق شهروندی و مطالبه افراد دارای معلولیت است که خوشبختانه اقدامات متعددی در زمینه مناسب‌سازی فضای ادارات و محیط شهری جهت دسترسی‌پذیری افراد دارای معلولیت صورت گرفته است و نیاز به توجه بیشتری دارد.

حسن خلیلی همکاری دستگاه‌های اجرایی و حمایت‌های خیرین را عامل مهم در رفع مشکلات و نیازهای جامعه هدف بهزیستی دانست وگفت: امید است به یاری و کمک حامیان و مشارکت دستگاه‌های اجرایی با عمل به قانون حمایت از حقوق معلولین شرایط بهتری برای رشد و اعتلای توانمندی‌های افراد دارای معلولیت و ورود افراد به جریان عادی زندگی فراهم شود.

کد خبر 96760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد