در رسانه| ۷۹ هزار نفر دارای معلولیت در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۷۹ هزار و ۱۰۵ نفر دارای معلولیت در آذربایجان شرقی تحت پوشش بهزیستی است که ۵۳ درصد از افراد معلول استان دارای معلولیت شدید هستند.

به گزارش ارتباط خبر – فرگل صحاف  در جمع خبرنگاران افزود: آذربایجان شرقی در بخش معلولیت شنوایی در رده یازده، جسمی و حرکتی در رده ۱۲و در حوزه معلولیت مزمن روانی در رده ۲۸ است که این موضوع نشان می دهد تعداد بیماران روانی در استان نسبت به سایر استان های کشور کم است.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: در استان ۸۹ مرکز توان بخشی روزانه وجود دارد که ۹۹ درصد این مراکز توسط بخش خصوصی اداره می شود.

صحاف با بیان این که ماهانه به ۷۳ هزار و ۹۷۶ نفر از معلولان آذربایجان شرقی مستمری اختصاص می یابد، گفت: با توجه به سیاست های سازمان تلاش می کنیم موضوع نگهداری از معلولان خانواده محور انجام شود بنا بر این در این زمینه حق پرستاری به خانواده های دارای افراد معلول پرداخت می شود که البته این موضوع نیز براساس معیشت خانوارها در رتبه بندی دهک ها بررسی می شود.

وی با بیان این که هیچ بیمار ضایعه نخاعی پشت نوبت برای دریافت حق پرستاری در استان وجود ندارد، افزود: در استان ماهانه ۱۰ میلیارد تومان برای مستمری پرستاری پرداخت می شود که تمام تلاشمان را برای ارائه خدمات مناسب به این قشر از جامعه انجام می دهیم.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع مناسب سازی اماکن برای تردد افراد دارای معلولیت گفت: خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی برای افراد دارای معلولیت انجام شده و دستگاه های مختلف نیز همکاری لازم را در این زمینه دارند.

صحاف ادامه داد: ۶۰۰ دانشجوی معلول در استان وجود دارد که برای هزینه های مختلف این دانشجویان نیز کمک های مورد نیاز انجام می شود.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت افزایش برگزاری برنامه هایی برای ایجاد نشاط و شادی در بین افراد دارای معلولیت افزود: با توجه به نیازهای زیاد معلولان در حال حاضر آذربایجان شرقی در این حوزه به کمک های خیران نیاز دارد.

کد خبر 96654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد