۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

همایش گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت در بهزیستی فارس

باور توانمندی ها نوید بخش دنیایی دسترس پذیر
همایش گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت در بهزیستی فارس

همایش گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت در بهزیستی فارس با حضور مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولین,مدیر کل بهزیستی فارس, مشاور استاندار فارس در امور معلولین,جمعی از مسئولان استانی ,افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی فارس و خانواده های آن ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

همایش گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت در بهزیستی فارس با حضور دکتر محمود نژاد مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولین,هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس,فانی مشاور استاندار فارس در امور معلولین, جمعی از مسئولان استانی ,افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی فارس و خانواده های آن ها برگزار شد. 

مدیر کل بهزیستی فارس در این نشست ضمن گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با شعار "متحد در انجام اقدام برای نجات و دستیابی به اهداف توسعه پایدار برای  ,با و توسط افراد دارای معلولیت" گفت از خانواده های افراد دارای معلولیت که سدی در برابر افکار و اعتقادات نادرست اجتماع بوده اند تشکر می کنم.خانواده های گرانقدری که توانمندی های معلولین را به بار نشاندند.

او درادامه با بیان این که باید در خصوص ایجاد باور در خصوص توانمندی های افراد دارای معلولیت , ایجاد فرصت های برابر برای افراد جامعه هدف و اکرام و حفظ احترام ایشان گام برداریم.برمبحث پیشگیری از معلولیت ها تاکید کرد و گفت :بهزیستی فارس با تمام توان برنامه های پیشگیرانه بخصوص غربالگری تنبلی چشم و غربالگری شنوایی نوزادان را دنبال می کنیم.

هوشیار  به تدوین کتابچه اختصاصی قوانین مناسب سازی در بهزیستی فارس هم اشاره کرد و گفت  به عنوان دبیر ستاد مناسب سازی مطالبه گر مبحث مناسب سازی برابر قوانین و مقرارت موجود هستیم.

مدیر کل بهزیستی فارس در پایان گفت از خداوند به خاطر نعمت خدمت به شما عزیزان سپاسگزاریم و تمام توان خود را برای پیش برد امور و توانمندسازی جامعه هدف به کار گرفته ایم و ضمن خطاب قرار دادن افراد دارای معلولیت ورزشکار ,مدال آور ,هنرمند و موفق حاضر در محل همایش که به دعوت بهزیستی فارس جهت تجلیل و تقدیر حضور یافته بودند,اظهار داشت:ترجمه ی شعار ما می توانیم توسط شما برای ما قوت قلبی در پیشبرد اهداف و خدمت به جامعه هدف بهزیستی است.

محمد رضایی مدیر کل دفتر امور سیاسی استانداری فارس نیز ضمن حضور در این نشست جامعه هدف بهزیستی را به حضور در اجتماع و کسب علوم نوین تشویق کرد.

دکتر محمود نژاد مدیر عامل انجمن دفاع از معلولین نیز در این نشست خدمت به افراد دارای معلولیت را افتخار برشمرد و عنوان کرد خدمت به این افراد خدمت به انسان و انسانیت است. 

او درادامه افراد دارای معلولیت را بر پرورش توانمندی ها,تکیه بر توان خود و ایستادن رو پاهای خود تشویق کرد.

 مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولین گفت:باید معلولان با ایجاد جنبش نرم افزاری و درک صحیح از قوانین مطالبه گر حقوق خود باشند.

دکتر محمود نژاد اظهار داشت باید در جامعه این قدر فرهنگ سازی شود تا به جایی برسیم که هیچ فرد دارای معلولیتی در صف نباشد یعنی به هرجا مراجعه می کنند نیاز نباشد در صف دریافت خدمت قرار بگیرند.

گفتنی است در حاشیه این همایش که در سالن سعدی برگزار شد نمایشگاهی از توانمندی ها و صنایع دستی جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی فارس نیز برگزار شد .

کد خبر 96518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد