برگزاری جشن  روز جهانی معلولین در اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد

اسماعیل دامیار سرپرست اداره کل بهزیستی استان افزود: شعار امسال در هفته جهانی معلولین «باور توانمندی ها نوید بخش دنیایی دسترس پذیر» است که تحقق این شعار نیازمند عزم عمومی جامعه و بخصوص اراده جدی مسؤولان اجرایی و برنامه‌ریزان کشور است.وی گفت: آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلولین باید در نظر گرفته شود، این نکته است که ارتباط با آنها باید همراه با احترام باشد زیرا معلولین نیازمند توجه به دیده شدن و شنیده شدن هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد/  چهارشنبه 1402/9/15جشن گرامیداشت روز جهانی معلولین با حضور حضرت آیت اله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج ، سرپرست و کارکنان اداره کل بهزیستی استان و شهرستان بویراحمد ، حاج آقا موسوی نیا معاون تبلیغات اسلامی استان ،حاج آقا مقتدر ستاد اقامه  نماز جمعه استان ، سرهنگ تندپور مسئول بسیج ادارات استان،سرهنگ بی نیاز معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ، حاج عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش استان ، دکتر دولت دوست مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان ، یوسفی مسئول روابط عمومی شهرداری یاسوج ، نیک پی مسئول اصحاب رسانه صدا و سیما ، حاج آریانپور مدیر موسسه پارسامان ، معاونین ومسئولین استانی و روسای ادارت بهزیستی شهرستانها و معلولین به همراه خانواده هایشان در سالن سینما هنر اداره کل ارشاد  برگزار گردید .

 دامیار سرپرست اداره کل بهزیستی استان  در این مراسم اظهار داشت: سوم دسامبر برابر با ۱۲ آذر روز جهانی معلولین نام گذاری شده و هدف از این نام‌گذاری، افزایش توجه و آگاهی عمومی درباره مسائل مربوط به افراد دارای معلولیت است.

اسماعیل دامیار افزود: شعار امسال در هفته جهانی معلولین «باور توانمندی ها نوید بخش دنیایی دسترس پذیر» است که تحقق این شعار نیازمند عزم عمومی جامعه و بخصوص اراده جدی مسؤولان اجرایی و برنامه‌ریزان کشور است.وی گفت: آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلولین باید در نظر گرفته شود، این نکته است که ارتباط با آنها باید همراه با احترام باشد زیرا معلولین نیازمند توجه به دیده شدن و شنیده شدن هستند.

دامیار در ادامه گفت: امید است در حمایت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت تلاش شود با عمل به قانون حمایت از حقوق معلولین، در احقاق حقوق شهروندی این افراد بکوشیم که با تلاش و درخشش معلولین توانمند ورزشکارمان ، پرچم ایران اسلامی را در تمام نقاط دنیا به اهتزاز درآورند و به ماموریتها و رسالتهای سازمان بهزیستی لبیک گفتند.

رهیده معاون توانبخشی بهزیستی استان در این جلسه به تشریح آمار و عملکرد و خدمات ارائه شده و مطالبه گری در زمینه های قانون حمایت از حقوق معلولین ، پرداخت مستمری ،کمک های غیرمستمر ،هزینه های درمانی و ورزشکاری و هنردرمانی ودیالوگ های تئاتر و ساخت و بهره برداری  پلاتو برای اولین بار در استان در آینده ای نزدیک و.... به معلولین در سطح استان پرداختند.

حضرت آیت الله حاج سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مرکز استان ضمن ایراد سخنرانی از تلاش های مدیر و کارکنان اداره کل بهزیستی استان جهت خدمت صادقانه به مردم و معلولان قدردانی کرد.

  نماینده ولی فقیه در استان نیز گفت: معلولیت محدودیت نیست، اگر افراد معلولیت دارند ولی خداوند قدرت دیگری به آنها می دهد، گاهی دست را از کسی می گیرد ولی همت عالی به او می دهد.

ایشان فرمودند معلولان بدلیل مشکلات جسمی دارای رنجهای هستند که مسئولین در زمینه مسکن ،اشتغال ،درمان و معیشت آنان را همکاری و همراهی می نمایند که باید بدانند اگر معلول هستندخداوند متعال ظرفیت های زیادی برای رشد ،خلاقیت و تحصیل در آنها قرارداده است ، که این امتیاز بزرگی برای هنرمند ؛کارآفرینی ، شاعر بودن ،پیشرفت دارند و خود را نباید در اسارت معلولیت قرار دهند.
در ادامه مراسم برنامه‌های متنوع و شادی  با حضور معلولان و خانواده‌های آنها اجرا و از معلولان موفق استان تجلیل وقدردانی بعمل آمد.

کد خبر 96492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد