پاکدشت | سخنرانی رییس بهزیستی در خطبه های پیش از نماز جمعه

نادره افشارها رییس بهزیستی شهرستان پاکدشت به مناسبت گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در خطبه های پیش از نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی پاکدشت سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، نادره افشارها در خطبه های پیش از نماز جمعه بیان داشت : سازمان بهزیستی از سال ۱۳۵۹ توسط شهید فیاض بخش بنیانگذاری شد، که در ابتدا هدف از تاسیس آن حمایت از بخش نگهداری معلولین بود.

وی افزود : رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود، در روز جهانی معلولین فرمودند : بهزیستی تنها نهاد و سازمان حمایتی در بحث نگهداری معلولین نیست و همه مردم، خیرین، سازمان‌ها و نهادهای انقلابی و دولتی به سازمان بهزیستی باید کمک کنند.

رییس اداره بهزیستی پاکدشت اظهار داشت : روز جهانی معلولان فرصتی مغتنم برای ظهور و بروز شایستگی های افرادی است که هم در عمل و هم در اندیشه ثابت کردند معلولیت محدودیت نیست و با وجود برخی نقص عضو ها، اما با برخورداری از اراده راسخ و پولادین می توان به قله های افتخار و امید رسید.

این روز متعلق به انسانهایی با باور قوی و امیدوار است که با عزمی مثال زدنی و وصف ناپذیر دوشادوش همه آحاد جامعه در جهت توسعه و آبادانی شهرستان  گام بر می دارند و از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

روز جهانی معلولان در حقیقت روز تکریم و تجلیل از کسانی است که با وجود برخی مشکلات جسمی، با توکل به عنایات حضرت حق، تکیه بر اراده محکم و خودباوری سرافرازانه در عرصه‌های گوناگون اجتماع ایفای نقش می‌کنند
افشارها خاطر نشان کرد : توسعه اجتماعی راهی برای کنترل معلولیت و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به معلولین و توانمندسازی یعنی بدست آوردن کنترل بر زندگی. یعنی این که فرد بتواند در امور عمده و کوچک زندگی خویش به استقلال تصمیم بگیرد و همچنین بتواند آن تصمیمات خویش را پیگیری و اجرا کند. بر این مبنا توانمندسازی اجتماعی افراد دارای معلولیت به این معناست که جامعه و اجتماع به عنوان یک ساختار کلی فرایندهایی را ایجاد کرده و گسترش دهند که افراد دارای معلولیت این امکان را بیابند که برای زندگی خود تصمیم گرفته و آن تصمیمات را اجرا کنند. برای این که این مهم تحقق یابد باید ساختارهای حقوقی و عرفی، هنجارها و کنش های فردی به گونه ای بازتعریف و نوسازی شوند که فرصت های برابر را برای افراد دارای معلولیت ایجاد کنند.

افشارها با بیان اینکه :در بهزیستی شهرستان ۸ مرکز توانبخشی  و آموزشی به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می شود نیاز معلولین به جسمی حرکتی به ایجاد ایمنی در تردد شهری و اطمینان از عدم آسیب مجدد در فضای شهری جهت آسایش و آرامش و پیشگیری از آسیب مجدد و اشتغال را از مهم‌ترین دغدغه های معلولین و در نظر گرفتن تناسب شغل و محیط با نوع معلولیت که در بهداشت حرفه ای یک اصل است بر شمرد

رئیس  بهزیستی از خدمات دیگری که این روزها در سازمان بهزیستی با توجه به آمار بالای آسیب اجتماعی در جامعه که به هموطنان ارائه می گردد گفت : مرکز اورژانس اجتماعی ( ۱۲۳) با نیروهای متخصص روانشناس و مددکار اجتماعی در بحث مشاوره در خصوص سالمند آزاری، کودک آزاری، همسر آزاری و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در شهرستان فعال می باشد.

وی افزود : همچنین خطوط تلفنی رایگان سازمان (اورژانس اجتماعی ۱۲۳ - صدای مشاور ۱۴۸۰ - خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ ) به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی  به صورت شبانه روزی در اختیار همشهریان عزیز می باشد.

کد خبر 96477

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد