در رسانه |مددجویان بهزیستی پشت نوبتی همدان برای دریافت مستمری به صفر رسید

همدان- ایرنا- معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: تعداد مددجویان بهزیستی پشت نوبتی این استان برای دریافت مستمری در دولت سیزدهم به صفر رسید.

امیر کوکاییان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با آغاز دولت سیزدهم پنج هزار پرونده پشت نوبتی برای دریافت مستمری از سازمان بهزیستی استان همدان وجود داشت که با پیگیری های به‌عمل آمده و محقق شدن بودجه لازم هم اینک به تمام افراد واجد شرایط مستمری پرداخت می شود و پشت نوبتی نداریم.

وی از افزایش ۴۰ درصدی تعرفه های حق پرستاری و کمک هزینه ارائه خدمات توانبخشی در مراکز غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور در سالجاری خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه دولت افراد دارای آسیب نخاعی و دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ ۲۱ میلیون ریال بهره مند می شوند.

بیش از ۳۰ هزار مددجو از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: بیش از ۳۰ هزار مددجو با معلولیت‌های مختلف جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی از خدمات تخصصی و حمایتی بهزیستی این استان بهره مند هستند.

کوکاییان افزود: مددجویان زیرپوشش بهزیستی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، نابینایان، ناشنوایان، بیماران روانی مزمن و فرزندان بی‌سرپرست هستند.

مددجویان بهزیستی پشت نوبتی همدان برای دریافت مستمری به صفر رسید

۲۳ هزار مددجوی بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند

وی ادامه داد: بیش از ۲۳ هزار نفر از بهزیستی استان همدان مستمری و خدمات مستمر دریافت می کنند و حدود ۲ هزار و ۴۲۰ نفر نیز از حق پرستاری برخوردار هستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: سازمان بهزیستی وظیفه پرداخت حق پرستاری، مستمری، کمک در خرید تجهیزات پزشکی وسایل کمک توانبخشی و توزیع آن بین مددجویان را بر عهده دارد.

کوکاییان با بیان اینکه در سالجاری پرداخت کمک هزینه اقلام بهداشتی معلولان بسترگرا ۲ برابر شده است افزود: تا قبل از تیرماه امسال کمک هزینه برای افراد معلول دارای شرایط ۳۰۰ هزار تومان بود که اکنون به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

خدمت رسانی به معلولان در ۲۳ مرکز روزانه

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳ مرکز در استان همدان خدمات روزانه در زمینه های حرفه آموزی، کارگاهی، آموزشی و فرهنگی، برای افراد دارای معلولیت ذهنی، سالمندان، بیماران روانی مزمن، نابینا و ناشنوا خدمات ارائه می دهد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با اشاره به لزوم افزایش تعداد مراکز روزانه در سطح استان گفت: با پیگیری های انجام شده طی سالجاری سه مرکز به این مراکز افزوده شد و ۶ مرکز دیگر نیز در دست اقدام است که به زودی با پیگیری و صدور پروانه فعالیت آغاز به کار می‌کنند.

کوکاییان تجهیز ۲ مرکز قرنطینه در مراکز شبانه روزی را از دیگر اقدامات سازمان در سال‌جاری برشمرد و افزود: با پیگیری های انجام شده، تجهیزات اهدایی از سازمان بهداشت جهانی (who) وارد استان شد و ۲ مرکز در همدان و ملایر تجهیز شدند.

بیشتر بخوانید

بودجه تجهیزات کمک توانبخشی بهزیستی همدان افزایش یافت

بیش از ۱۲ هزار کودک همدانی غربالگری شنوایی شدند

۱۵۰ کودک کار در همدان ساماندهی شد

روشندلان همدان همچنان در پیچ و خم مشکلات

وی پرداخت کمک هزینه های مختلف در ایاب و ذهاب دانش آموزان و دانشجویان را از دیگر اقدامات این سازمان اعلام و اظهار کرد: یک خانه نگهداری بیماران مزمن روان در شهرستان همدان بهره برداری شد و راه اندازی یک مرکز شبانه روزی بیماران مزمن روان نیز در دست اجرا است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال جذب اعتبار برای خرید تجهیزات انجام شد افزود: در ۶ ماه ابتدای سالجاری بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی جذب شده تا نیازهای معلولان را پوشش دهیم.

کوکاییان، توانمندسازی مددجویان در قالب اجرای طرح های مختلف را هدف اصلی و محوری سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: رشد و ارتقای مددجویان بهزیستی به لحاظ فکری، جسمی، مالی و معیشتی رویکرد این مجموعه است تا مددجو با حمایت های بهزیستی بتواند روند عادی زندگی خود را ادامه دهد.

وی ادامه داد: پیشرفت هر جامعه ای منوط به این است که همه امکانات رفاهی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بین اقشار مختلف بطور مساوی تقسیم شود تا در راستای توانمند سازی افراد دارای معلولیت که دارای ظرفیت فعالی هستند اقدامات راه گشایی انجام شود.

کد خبر 96439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد