تشکیل دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان قم

دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان قم در سال 1402 در فرمانداری قم برگزار شد.

دومین جلسه کمیته مناسب سازی در سال جاری به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار قم ، و دبیری بهزیستی شهرستان و با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان شهرداری های دستجرد ، قنوات و قم در محل سالن اجتماعات امام رضا فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

 در ابتدای جلسه سید مسلم حسینی معاون فرماندار با بیان ضرورت و اهمیت مناسب سازی فضاهای شهری جهت تردد معلولین و سالمندان گفت: با توجه به آمار معلولین شهرستان و سالمندان باید نگاه جدی تری نسبت به بحث مناسب سازی فضای شهری داشته باشیم .

معاون فرماندار قم در ادامه خاطر نشان کرد: از جمله اصول مهم و اساسی در مناسب سازی فضای شهری فرهنگ سازی این مقوله است لذادسترسی به فضای شهری و اماکن عمومی جزئی از فرایند توانمندسازی و مشارکت اجتماعی معلولین است و محیط مناسب سازی شده برای افراد ناتوان باعث می شود افراد نقش های خود را در جامعه به درستی ایفا کنند.

مریم علیشیری ریاست اداره بهزیستی شهرستان هم بر استفاده از مشاوران و کارشناسان خبره در طراحی اماکن و مناسب سازی تاکید نمود و گفت: بهتر است در مناسب سازی توجه به روش های روز دنیا و جذابیت رعایت شود.

در پایان جلسه هریک از روسای عضو کمیته مناسب سازی شهرستان ، گزارشی درمورد مناسب سازی فضای اداره خود ارائه دادند و به بحث و تبادل نظر پرداختند . همچنین در خصوص اهم مصوبات جلسه قبل بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد جلسه ی پیگیری اهم اقدامات انجام شده در سطح شهرستان در اسرع وقت برگزار گردد .

کد خبر 96332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد