احترام به حقوق معلولین، و مسائلی اجتماعی است

به گزارش روابط عمومی، جلال آفاقی، دادستان اردبیل در برنامه گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت: دوازدهم آذر، روز جهانی افراد دارای معلولیت یک فرصت مغتنم و عنایت الهی است تا بار دیگر به فلسفه نامگذاری این روز جهانی که ارتقاء آگاهی عمومی و مسئولیت اجتماعی مردم در قبال معلولین است، پرداخته شود. پذیرش و درک توانمندی های این افراد و رعایت حقوق شهروندی از دیگر مسائل مورد توجه و مهم امروز می‌باشد.

آفاقی با اشاره به قانون حمایت از معلولان اظهار داشت: طبق تصویب و ابلاغ قانون حمایت از معلولان، ۳۰ دستگاه بر اساس قانون، مکلف و موظف به ارائه خدمات و حمایت از معلولان جامعه هستند و باید پاسخگوی فعالیت های خود در این زمینه باشند و در صورتی که هر دستگاهی خلاف قانون معلولان عمل کند، طبق همان قانون پاسخگو خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با بیان نیازمندی‌ها و مشکلاتی از جامعه توان‌خواهان در زمینه‌های گوناگون مسکن، اشتغال، درمانی و معیشتی، بر تبیین و ترسیم اصولی جایگاه حقوق معلولان در حوزه حقوق شهروندی تاکید کرده و گفت: لحاظ پیوست‌های حقوقی معلولان در معماری و مبلمان و خدمات شهری، اصلاح امور و بسترها و توجه به شرایط و نیازهای توان‌خواهان در جامعه جزو مواردی است که باید مورد توجه مسؤولان برای این قشر از جامعه قرار گیرد.

آفاقی با تاکید بر نگاه احترام آمیز دور از ترحم در قبال توان‌خواهان، ضرورت ارتقای مسئولیت اجتماعی شهروندان دراین خصوص را یادآور شده و از مسئولین، خواستار همت و حمایت ویژه برای راه اندازی مجتمع حیات طیبه برای محرومیت زدایی و حل مشکلات افراد دارای معلولیت شد.

کد خبر 96266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد