بیست و دومین کمیته ستاد مناسب سازی استان خوزستان برگزار شد

بعد از ظهر دوشنبه ۱۳ آذرماه، به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت،بیست و دومین کمیته ستاد مناسب سازی استان خوزستان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، و با حضور مدیر کل ومعاون توانبخشی بهزیستی استان ، نمایندگان دستگاههای عضو و نماینده جامعه معلولین استان خوزستان در معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن تبریک هفته  افراد دارای معلولیت  و تشکر از زحمات دست اندرکاران خدمت رسانی به این قشر از افراد جامعه بیان کرد:دستگاهها باید در هزینه کرد اعتبارات عمرانی مناسب سازی را در اولویت قرار داده و در همه پروژه ها استانداردهای لازم در خصوص مناسب سازی را مد نظر قرار دهند.

محمد خانچی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت :رژیم صهیونیستی با جنایاتی که در غزه انجام می دهد موجب معلول شدن بسیاری از کودکان و افراد شده و متاسفانه سازمانهای بین المللی متولی معلولان  ،هیچ عکس العملی  در این رابطه نشان نمی دهند.

وی خاطر نشان کرد:مناسب سازی فقط محدود به افراد معلول نمی شود بلکه بانوان باردار،سالمندان  و مصدومان و سایر افرادی که در تردد طبیعی در محیط های مختلف  دچار مشکل هستند  به مناسب سازی نیاز دارند و همه دستگاههای عضو ستاد مناسب سازی  باید هر کاری که لازم است  و در توان دارند  در جهت مناسب سازی  انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه همه باید با نگاه مسئولانه به موضوع مناسب سازی بپردازیم اظهار داشت:در پایان کار پروژه های راهداری  حتما مناسب سازی دیده شود و در جلسات با مستندات مصور و مکتوب ،گزارش  میزان اجرای مصوبات ستادمناسب سازی  ارائه شود .

خانچی در پایان  از مجموعه بهزیستی  به جهت خدمات ارائه شده به افراد دارای معلولیت ، به خصوص در ایام اربعین و مواکب بهزیستی تشکر کرد.

مدیر کل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه حدود ده درصد جمعیت استان را افراد دارای معلولیت تشکیل می دهند،  گفت:این مساله اهمیت توجه ویژه به مناسب سازی مبلمان شهری و محیط های اداری  برای تردد  عزیزان دارای معلولیت را  دو چندان می کند.

مهران کریمیان ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات بیست و یکمین جلسه ستاد مناسب سازی ،بیان کرد: اقدامات خوبی توسط دستگاهها انجام شده  اما کافی نیست و با توجه به فصل ۲ قانون حمایت از معلولان ،مناسب سازی محیط تردد افراد دارای معلولیت و دسترس پذیر نمودن حمل و نقل عمومی برای این عزیزان از وظایف دستگاه ها، وزارتخانه ها و سازمانهای متولی امر مناسب سازی است.

در ادامه کاظم راد نماینده جامعه معلولین استان خوزستان  ضمن تاکید بر اجرا نمودن دقیق مصوبات ، گفت: به نمایندگی از جامعه معلولان  و با همکاری بهزیستی ، مطالبات آنها را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری خواهیم کرد.

قابل ذکر است ، در این جلسه برخی دستگاه ها از فعالیت ها و اقدامات انجام شده  و میزان اجرایی نمودن مصوبات جلسه قبل از جمله مناسب سازی مجتمعات خدمات رفاهی بین راهی، مناسب سازی و دسترس پذیری معابر و پیاده روهای شهری و بررسی وضعیت ورودی و دسترسی به قسمت های اداری و عمومی اماکن دولتی گزارشی ارائه کردند.

گفتنی است ،رعایت قوانین و مقررات مناسب سازی در طرح هادی از سوی کلیه فرمانداران و بخشداران  و ارائه گزارش مستند به دبیرخانه ستاد مناسب سازی،منوط نمودن صدور یا تمدید مجوز مراکز تحت نظارت دستگاههای ناظر بر فعالیتهای مراکز بخش های  غیر دولتی  به مناسب سازی و دسترس پذیر  بودن ساختمان های محل فعالیت ،ارسال مقررات ملی ساختمان توسط دفتر فنی استانداری به کلیه دستگاههای اجرایی استان و ملزم نمودن آنها به رعایت این مقررات،انجام تبلیغات محیطی با استفاده از بیلبوردهای شهرداری و ارائه گزارشی از وضعیت مناسب سازی کلینیک های درمانی و توانبخشی مناطق کیانپارس و نادری تا پایان دیماه توسط دانشگاه علوم پزشکی به دبیر خانه ستاد مناسب سازی استان  از جمله مصوبات این جلسه بود.

در پایان نیز از تعدادی از دستگاهها که در زمینه  مناسب سازی عملکرد بهتری داشتند تقدیر شد.

کد خبر 96226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد