در رسانه/بیش از ۶۵ هزار خانواده معلول تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: درحال حاضر ۶۵ هزار و ۲۵۵ خانواده دارای معلول تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی هستند که برای آن‌ها خدمات متنوعی ارائه می‌شود.

پروین محمد پوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فعالیت‌های دفتر توانبخشی و مراقبتی بهزیستی استان گفت: در بهزیستی مراکز ارائه دهنده خدمات به صورت روزانه، شبانه روزی، ارائه خدامات توانخشی در منزل و جامع به گروه‌های هدف فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان  ادامه داد: نیازهای مراقبتی، بهداشتی و درمانی بیماران روانی مزمن از طریق ایجاد توسعه و ارتقاء خدمات در مراکز شبانه روزی درمان و توانبخشی، مراکز  ارائه خدمات مراقبت در منزل و خانه‌های نیمه راهی بیماران روانی مزمن انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از تاسیس مراکز غیردولتی توانبخشی گسترش و ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی،  توانبخشی و مراقبتی به گروه هدف در جهت نیل به توانمندسازی آنان  و کاهش تصدی‌گری دولت  است، همچنین گروه‌های مردم نهاد هم می‌توانند در این حوزه‌ها فعالیت داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر در استان  ۲۹ مرکز توانبخشی  معلولان_سالمندان و بیماران روانی مزمن به همراه مراقبت شبانه روزی به توانخواهان خدمات توانبخشی و مراقبتی ارائه می دهد.

محمد پوری ادامه داد: تعداد ۹ مرکز سیار متشکل از متخصصین توانبخشی در استان با ظرفیت اسمی ۴۲۵ فعالیت دارند که به ۳۹۲بیمار در منزل خدمات توانبخشی ارائه می دهند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی، تعداد توانخواهان خدمت گیرنده در استان را ۳ هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲هزار و ۷۶۷ نفر یارانه دریافت می کنند.

محمد پوری با اشاره به دریافت حق پرستاری و مددکاری معلولان بسترگرا نیز گفت: در استان تعداد ۳هزارو ۳۰۴معلول شدید و خیلی شدید وجود دارد که علاوه بر مستمری،حق پرستاری،مددکاری و نگهداری در خانواده نیز دریافت می کنند.

وی  گفت: در دفاتر توانمندسازی فعالیت‌ها به شکل بازتوانی و بهبود وضعیت جسمی، روانی، اجتماعی، خانوادگی، حرفه‌ای، آموزشی و اقتصادی فرد معلول در بالاترین حد ممکن انجام می‌شود تا در صورت امکان مستقل زندگی کنند که حدود ۲۳ نوع فعالیت متنوع را شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی، در خاتمه خاطر نشان کرد: درحال حاضر ۲هزار و ۱۳۱ نفر از معلولین ضایعه نخاعی در استان حق پرستاری دریافت می‌کنند.

کد خبر 96205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد