پیام تبریک مدیرکل بهزیستی استان  به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت

محمد مهدی شاهقدمی مدیر کل بهزیستی استان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت پیامی را منتشر نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان متن پیام بدین شرح است :

بسمه تعالی

باور توانمندی ها نوید بخش دنیایی دسترس پذیر

دوازدهم آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت نامیده شده و در این روز لازم است برای تعمیم شناخت جوامع و اقشار مردم از نیازها و فعالیت های معلولین و نیز آشنا شدن خود معلولین نسبت به حقوق مادی و معنوی خودشان و راه کار برای رفع موانع و آسیب ها تلاش شود.

در سیره معصومین علیهم السلام به موارد بسیاری از برخورد آن بزرگواران با افرادی که دچار معلولیت‌های جسمی بودند برخورد می کنیم، آن بزرگواران هرگز فردی را که در یک ناحیه دچار معلولیت هست یک فرد کاملا ناتوان نمی شمردند و آنان را تشویق می کردند از سایر توانایی هایشان استفاده کنند.

رفتار کرامت آمیز و تشویق ها و راهنمایی های معصومین(ع) برای جلوگیری از گوشه نشینی معلولین و تلاش در جهت به فعلیت در آوردن سایر توانایی ها و استعدادهای ایشان و استفاده از ابزار مناسب برای جبران ضعف در یک معلولیت خاص معلولین برای ما درس بزرگی است.

معلولان معمولاً از استعدادها و توانایی‌های خارق العاده برخوردار می باشند. درست است در بعد جسمانی، دچار ضعف می باشند ولی در ابعاد دیگر قوت هایی دارند که جبران کننده آن بعد است و لازم است معلولان از حقوق مدنی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود آگاه باشند تا بتوانند در چرخه توسعه شرکت کنند و از آن بهره ببرند.

امیدواریم معلولین استان با سرلوحه قراردادن شعار باور توانمندی نوید بخش دنیایی دسترس پذیر در جهت پیشبرد اهدافشان قدمهایی مثبتی بردارند.

دوازدهم آذر ماه گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با شعار باور توانمندی نوید بخش دنیایی دسترس پذیر را به معلولان توانمند ایران اسلامی  تبریک گفته و حضور پر برکت آنها را در عرصه های اجتماع و عرضه توانشان ارج می نهیم.

محمد مهدی شاهقدمی

 مدیر کل

کد خبر 95838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد