در رسانه| لزوم تدوین شیوه‌نامه برای مجتمع‌های (شوق زندگی)

یکصد و شصتمین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور رحیمی وزیر دادگستری، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با محوریت آسیب های اجتماعی و همچنین بررسی طرح و الگوی «مجتمع شوق زندگی» برگزار شد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، مجتمع شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های «شوق زندگی» تیرماه سال ۱۴۰۰ با هدف پایش وضعیت آسیب‌های اجتماعی و حمایت از گروه‌های آسیب پذیر در شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی راه اندازی شد.

مجتمع شوق زندگی، الگوی جدیدی برای پوشش افراد آسیب دیده جامعه و حمایت از آنان بویژه کودکان است که اولین بار توسط دادستانی مشهد راه اندازی شد و اخیرا در چند شهر کشور این الگو به اجرا در آمده است. در این مجتمع ها کلیه نهادهای مرتبط از جمله بهزیستی، شهرداری، دادستانی و سایر نهادهای مرتبط در یکجا حضور داشته و به امور آسیب دیدگان رسیدگی می کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور در ارتباط با طرح مجتمع‌های شوق زندگی تاکید کرد: برای این الگو ضرورت دارد یک شیوه نامه یا دستور العمل تدوین و متولی آن مشخص و نیز برای مراحل توسعه آن هم برنامه ریزی شود.

وی ضمن یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دغدغه ایشان در خصوص آسیب های اجتماعی، گفت: باید دغدغه رهبری را با قدرت دنبال کنیم و جمع بندی تلاش ها و فعالیت های صورت گرفته را به استحضار ایشان برسانیم.

امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری نیز در توضیح طرح مجتمع شوق زندگی، گفت: این مجتمع نماد همکاری دولت و قوه قضاییه در رفع آسیب های اجتماعی است.

وی خواستار توسعه این مجتمع ها در سراسر کشور شد و پیشنهاد داد: سازمان بهزیستی متولی این مجتمع باشد و سایر دستگاه ها با این نهاد همکاری کنند.

غلامعباس ترکی معاون قضایی دادستانی کل کشور نیز در این نشست ضمن تشریح محاسن و ویژگی های مجتمع های شوق زندگی، به برخی ابهامات و سوالات مطرح شده در نشست در خصوص این مجتمع ها پاسخ داد و گفت: این مجتمع ها ساختار جدید و موازی به حساب نمی آیند، بلکه مدلی برای هم افزایی و همکاری نهادهای مختلف در مدیریت اجتماعی است.

به گفته وی، الگوها و مدل هایی که در آن مشارکت مردمی اصل باشد، باید در اصلاح ساختارها و ترمیم فرایندهای مربوط به رفع بزهکاری در دستور کار  قرار بگیرد

کد خبر 95148

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد