سامانه شناسایی اوتیسم کودکان در دسترس است

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: خانواده های دارای کودک ۲ تا ۵ سال برای اطمینان از عدم دارا بودن علایم اختلال طیف اتیسم در مورد فرزندشان می توانند به آدرس autism.behzisti.net و یا به سایت سازمان بهزیستی behzisti.ir در قسمت "ثبت نام در آزمون غربالگری اختلال طیف اتیسم"، مراجعه و نسبت به ثبت نام و اجرای آزمون غربالگری ۱۱ سوالی اقدام نمایند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو هدف از اجرای برنامه غربالگری اختلال طیف اُتیسم را پیشگیری از روند پیشرفت بیماری، بروز علایم بیشتر و  اقدام به موقع برای توانبخشی و درمان به منظور کاهش هزینه‌ها برای خانواده‌ها و جامعه عنوان کرد.

وی با اشاره به عدم وجود آزمایش بیولوژیک در رابطه با تشخیص اتیسم اظهار داشت: نشانه هایی در دو زمینه رفتاری مشخص شده اند که شامل نقص در ارتباط اجتماعی و رفتارها، علایق یا فعالیت های تکراری و محدود است.

خدابنده لو بیان کرد:  ۱۶۰ فرد دارای اختلال اتیسم تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد بیش از ۳۰ نفر خدمات آموزشی - توانبخشی روزانه دریافت می‌کنند.

سرپرست بهزیستی خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی-توانبخشی اتیسم کوشان زنجان تنها مرکز تخصصی بهزیستی در استان است که به امور کودکان مبتلا به اوتیسم در امر غربالگری، تشخیص، درمان، آموزش، مددکاری و … می‌پردازد.

وی با بیان اینکه خانواده به عنوان عامل مهمی در افزایش سطح مداخلات در این اختلال به حساب می آید گفت: گسترش روابط با دیگران، افزایش اعتماد به نفس، تحرک و شادی و شاد زیستن به همراه اعتماد به نفس از اهداف آموزشی به این کودکان است.

کد خبر 95088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد