🔸جلسه شورای اداری با حضور معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد

جلسه شورای اداری با حضور معاون سلامت و معاون اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و مدیر کل، معاونین و روسای ادارات بهزیستی شهرستانها در حوزه مدیریت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان در این جلسه مدیر کل بهزیستی استان ضمن تشریح فعالیت های بهزیستی استان در حوزه اجتماعی بر لزوم رسیدگی و نظارت بیش از پیش به مراکز شبانه روزی و مراکز ماده ۱۶ و کمپ ها تاکید شد.
معاون سلامت اجتماعی بهزیستی با بیان اینکه درمان آسیب دیدگان اجتماعی با بکارگیری روش های علمی و استفاده از شیوه های مناسب و نو میسر است گفت: تداوم درمان و صیانت از آسیب دیدگان اجتماعی برای پیشگیری از بازگشت دوباره به کژ رفتاری و شیوه های بازپذیری اجتماعی مقوله ای بسیار مهم است ڪه باید مد نظر مسئولین و فعالان اجتماعی قرار گیرد.
مهری سادات موسوی معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در برخورد با آسیب های اجتماعی تقلید کورکورانه ممکن است ما را به نتیجه مطلوب نرساند چرا که آسیب های اجتماعی ارتباط مستقیمی با سنت ها در هر جامعه ای دارد به همین دلیل ما از پیشنهادات و انتقادات کارشناسان استانی در بحث سیاست گذاری و نگاه نو به مسائل اجتماعی استقبال می کنیم.
وی تصریح کرد، اختلافات طبقاتی هر جامعه، افراد را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهند که نمی‌توانند نقش‌های اجتماعی مناسب خود را بیابند و موجب اختلاف در هنجارهای اجتماعی می‌شود.
معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی یکی از راهکارهای حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی را سازمان ها و تشکل های غیر دولتی عنوان کرد و افزود، این سازمان ها که در تمامی جوامع ریشه دارند کارکردهای مختلف و موثری پیدا کرده اند و نقش مهمی در حیات جوامع ایفا می کنند. سازمان های غیردولتی با تاثیرگذاری در وضع و اجرای سیاست های اجتماعی، در نقش های مختلفی مثل مشاور دولت، منتقد دولت وگاه حتی به عنوان بازوی اجرایی سیاست های اجتماعی دولتها فعالیت دارند. این سازمان ها با ویژگی های منحصر به فردی که دارند، به نماد حکومت مردم تبدیل شده اند و به نظر می رسد در هر جامعه ای که این سازمان ها فعال تر و گسترده تر عمل می کنند، آرمان دست یافتن به جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی دست یافتنی تر است.

در این جلسه  معاونین و روسای ادارات بهزیستی شهرستانها مسائل و مشکلات خود را در حوزه اجتماعی و اورژانس اجتماعی با معاونین سازمان بهزیستی کشور در میان گذاشتند.

کد خبر 94507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد