۲۵ آبان آزمونی از جنس حماسه و ایثار برای اصفهان

۲۵ آبان ۱۳۶۱ یادآور تشییع بی نظیر ۳۷۰ شهید عملیات محرم توسط مردم اصفهان است که روزی بی نظیر در تاریخ این دیار شهیدپرور به یادگار گذاشته است.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ۲۵آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است. روزی که ۳۷۰ شهید به دامان مادران وآغوش پدران خود بازگشتند. حماسه دلاوری‌ها و ازخودگذشتگی‌های مردم شهید پرور و ولایتمدار اصفهان در روز ۲۵ آبان سال ۶۱ با تشییع پیکرهای گلگون کفن بیش از ۳۷۰ شهید عملیات محرم آنچنان عظیم و باشکوه بود که باعث شد تا این روز به روز "حماسه و ایثار" استان اصفهان نامگذاری شود.

رزمندگان اسلام توانستند در این عملیات تعداد زیادی از تیپ‌های پیاده زرهی ارتش عراق شامل تیپ ۲۴ مکانیزه گردان‌های مخصوص و پنج گردان کماندویی، گردان الحریر و گردان‌های تانک صدام بودند را کاملا منهدم کردند و بیش از هفت هزار نفر از دشمنان بعثی به هلاکت رسیدند.

امام خمینی (ره) در سخنانی تاریخی به مناسبت تشییع ۳۷۰ شهید دراصفهان فرمودند: "در کجای دنیا جایی را مثل اصفهان پیدا می‌کنید که چند روز پیش ۳۷۰ شهیدش را تشییع کردند. همین ملت شهید داده همچنان بر خدمت خود به اسلام ادامه می دهند."

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار جمعی از مردم اصفهان در سالروز حماسه ۲۵ آبان در سخنان‌شان، حماسه ایثار مردم اصفهان را در ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱، مصداق دیگری از سرافرازی در امتحانات الهی برشمردند و افزودند: " در آن روز عظیم، مردم اصفهان هم‌زمان با تشییع ۳۷۰ شهید، هزاران نفر دیگر از جوانان رشید خود را راهی جبهه‌ها کردند و نماد برجسته‌ای از ایثار و سرافرازی آفریدند." تاریخ پرحماسه ملت ایران و به ویژه مردم استان اصفهان در آن روز به اوج خود رسید. آنها زینب‌وار با تشییع صدها پیکر پاک  از رزمندگان حاضر در عملیات «محرم» و بدرقه تا گلستان شهدا  قله صبر و مقاومت را فتح کردند. چنین تشییع جنازه ای در یک روز در تاریخ این کشور بی سابقه بود.

۲۵ آبان آزمونی از جنس حماسه و ایثار برای اصفهان

۲۵ آبان آزمونی از جنس حماسه و ایثار برای اصفهان

عکس از: مهدی جانی‌پور

کد خبر 94504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد