نمایشگاه فرش قم ظرفیت خوبی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار دارد

استاندار قم ضمن مخالفت با واگذاری بدون مزایده طرح نمایشگاه فرش این استان به اتحادیه و انجمن فرش دستبافان گفت: طرح نمایشگاه فرش از ظرفیت مناسب و بسیار خوبی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد آقامیری عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه مولدسازی قم در تالار امام جواد (ع) استانداری در واکنش به مصوبه این کارگروه مبنی بر واگذاری طرح نمایشگاه فرش به بخش خصوصی اظهار داشت: باتوجه‌به اهمیت موضوع مشاغل خانگی، ما از سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها درخواست کرده‌ایم که محلی را برای این اقدام فراهم کند.
استاندار قم افزود: مکانی که طرح نمایشگاه فرش در آن در حال اجراست، شرایط لازم برای استقرار صنایع‌دستی و به‌کارگیری زنان سرپرست خانوار در این گونه مشاغل را دارا است.
وی همچنین پتانسیل خوب صنایع‌دستی و مشاغل خانگی برای اشتغال و خودکفایی زنان سرپرست خانوار را مورد اشاره قرارداد و گفت: باید با همکاری نهادهای حمایتی به‌ویژه اداره کل کمیته امام (ره) و اداره کل بهزیستی زمینه اشتغال زنان سرپرست را پدیدآوریم.
وی همچنین بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که هر معضلی که منجر به نارضایتی و بدبینی مردم می‌شود را باید رفع کنیم گفت: طرح‌های مختلف نیمه‌تمام به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی تعیین تکلیف شوند.
استاندار قم با تأکید بر اینکه در تخصیص و واگذاری زمین باید موضوع ایجاد فضاهای ورزشی در اولویت باشد خاطرنشان کرد: در هر واگذاری زمینی که در استان صورت می‌گیرد باید ۲ هزار مترمربع آن به ورزش اختصاص پیدا کند، و این مسئله از سوی هیات تطبیق مصوبه‌های شورای اسلامی شهر نیز موردتوجه قرار داشته باشد.
وی همچنین بیان داشت: به جهت اهمیت توسعه فضاهای ورزشی و کمبودی که دراین‌خصوص وجود دارد، اداره کل ورزش و جوانان فضاهایی که در اختیار دارد را نباید به فروش رسانده و یا اجاره دهد.

کد خبر 94406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد