بررسی وضعیت مناسب سازی شهرستان جعفرآباد

کمیته مناسب سازی شهرستان جعفر آباد با حضور فرماندار و اعضای کمیته مناسب سازی در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزارشد.

در ابتدای این جلسه محمد رضا رحیمی معاون توانبخشی بهزیستی استان قم گزارش مختصری از وظایف ، برنامه ها و مسولیتهای کمیته مناسب سازی شهرستان ارائه کرد .

در ادامه محمد رضا قوی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان جعفرآباد با ارائه گزارشی از شرایط مناسب سازی در سطح شهرستان اعم از شوارع ، اماکن عمومی و ... شهرستان جعفر اباد ، از ادارات تابعه درخواست کرد همکاری مجدانه ای را در این زمینه داشته باشند.

مهندس عبداللهی فرماندار جعفرآباد هم هدف از تشکیل این جلسه را ارتقاء باور عمومی درباره مسائل مربوط بـه معلولیتهای مختلف و ایجاد زمینه دسترسی راحت و آسان معلولین و سالمندان به اماکن عمومی و بروز  ظرفیتهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایشان در جامعه برشمردو افزود:  باید همه همت کنیم که مناسب سازی به نحو احسن انجام گردد تا زمینه را برای حضور افراد دارای معلولیت ، سالمندان وجانبازان در جامعه فراهم نماییم تا این عزیزان بتوانند از حقوق برابری با دیگر شهروندان برخوردار باشند.

فرماندار شهرستان جعفر اباد بر لزوم شناسایی نقاط مشکل دار سطح شهر و اولویت بندی آنها تاکید کرد و گفت: متولیان امر بر اماکن عمومی مثل سرویس های بهداشتی سطح شهر،بوستان ها ، ادارات و بانک هایی که معلولین بیشتر با آنها سر و کار دارند نظارت و آنها را در اولویت مناسب سازی قراردهند.

عبد الهی افزود:"مناسب سازی" ادارات و نهادهای شهرستان جهت ارائه خدمات بهتر به جامعه معلولین،جانبازان و سالمندان باید در دستور کار قرار گیردلذا وظیفه تمام دستگاه های اجرایی است که در پرداختن به امور معلولین از تمام ظرفیت های خود کمک بگیرند.

 در ادامه جلسه اعضا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نموده و یوسفی مدیر عامل  موسسه حامیان حقوق معلولین نیز پیشنهاداتی را جهت اجرای هر چه سریعتر و بهتر وضعیت مناسب سازی شهرستان را ارائه کرد .

کد خبر 94181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد