مشکین شهر | اردبیل | برگزاری مسابقات ورزشی " بلندهمتان" در قالب بازیهای بومی محلی

به گزارش روابط عمومی، جشنواره بازی های بومی و محلی ویژه افراد دارای معلولیت با حضور معاون توانبخشی بهزیستی استان، رئیس اداره بهزیستی مشگین شهر، بخشدار بخش مرادلو و جمعی از مسئولین محلی با همکاری مرکز مثبت زندگی برگزار گردید.

در راستای سیاست های سازمان بهزیستی کشورو پیرو تفاهمنامه منعقده با وزرات ورزش و امور جوانان و به همت دفتر پیشگیری از معلولیت ها و تلفیق اجتماعی سازمان، بازیهای بومی محلی در مناطق روستایی تحت پوشش برنامه CBR به اجرا در آمد.

رضا محمدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان در رابطه با اهداف برگزاری جشنواره ورزشی گفت: این جشنواره با هدف فراگیر سازی ورزش و اوقات فراغت در بین افراد دارای معلولیت شناسایی شده در مناطق روستایی، ارتقاء سطح توانمندی و مشارکت اجتماعی آنان در فعالیت اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و همچنین حساس سازی و آگاهسازی جوامع محلی و روستایی و حتی جوامع شهری نسبت به امر ورزش معلولین بعنوان یکی از اولویت های توانمندسازی افراد دارای معلولیت برگزار گردید.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تصریح کرد: شناخت و پرورش استعدادهای ورزشی مناطق روستایی، ایجاد فضای امن برای رقابت سالم، بالا بردن میزان مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت، تلفیق پذیری اجتماعی معلولین معزز در بطن فعالیتهای اجتماعی و تامین بهداشت روانی افراد دارای معلولیت با هدف تقویت کرامت انسانی، عزت نفس و اعتماد بنفس معلولین از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ورزشی معلولین در مناطق روستایی بود.

محمدی در مورد نحوه و کیفیت برگزاری مسابقات ورزشی خاطر نشان ساخت: رشته های ورزشی چوب کشی و یا کشتی باچوب، دال پالان، هفت سنگ مهارتی، یه قل دو قل، کلاس کلاس و دوز پا عنوان شش رشته ورزشی بود که ورزشکاران مناطق روستایی استان در مرحله مقدماتی در دسته آقایان و خانم ها به رقابت پرداختند تا پس از معرفی افراد برتر مناطق روستایی هر شهرستان به مرحله استانی و برگزاری مرحله انتخابی استانی به مسابقات کشوری که در آذرماه سالجاری توسط سازمان بهزیستی کشور اجرا خواهد شد، راه یابند.

در ادامه این برنامه صفر بصیرت رئیس اداره بهزیستی مشگین شهر ضمن قدردانی از حضور مسئولین و همکاری شهرداری و دهیاران با مرکز مثبت زندگی مرادلو در برگزاری با شکوه جشنواره گفت: برگزاری چنین برنامه‌ها در ارتقای نشاط، شادابی و سلامت روان جامعه هدف بهزیستی موثر می باشد.

وی همچنین خواستار تداوم برگزاری جشنواره شده و اظهار داشت: با برگزاری چنین مراسمی ضمن استفاده از ظرفیت‌های شرکای اجتماعی فرصتی برای حضور مسئولین دستگاه های اجرایی در کنار ولی نعمتان بهزیستی فراهم می شود.

شایان ذکر می باشد در حاشیه این مراسم ضمن استفاده از گروه سنتی موسیقی عاشیقلار و پذیرایی حاضرین با آش سنتی محلی از شرکت کنندگان با اهدای لوح و جوایز تجلیل به عمل آمد.

لازم به اشاره است برگزاری این مسابقات در شهرستانهای اردبیل، اصلاندوز، نمین و مشگین شهر با همکاری مسئولین ورزش استان، سیمای مرکز استان بمنظور پوشش خبری، اورژانس ۱۱۵، جمعیت هلال احمر، بخشداران و دهیاران مناطق روستایی و سایر مسئولین امر صورت پذیرفت. که در پایان مرحله مقدماتی به نفرات برتر هر رشته، جوایزی اهدائ گردید.

کد خبر 94174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد