آغاز طرح ارتقای کیفیت خدمات مشاوره و روانشناختی در مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی دولتی

معصومه توکلی از آغاز طرح ارتقای کیفیت خدمات مشاوره و روانشناختی مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی دولتی (تلفنی و حضوری) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:اولین مرحله از طرح ارتقای کیفیت خدمات مشاوره و روانشناختی مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی تلفنی و حضوری دولتی در قالب برگزاری دوره آموزش تخصصی مهارت های مصاحبه و ارزیابی بالینی آغاز به کار کرد.

وی افزود:به کارگیری روان شناسان و مشاوران با صلاحیت و توانمند در مراکز مشاوره (حضوری/ تلفنی) از دغدغه های مهم دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی است که روان شناسان و مشاوران با به کارگیری مداخلات درمانی موثر و کاربردی می توانند خدمات تخصصی به موقع و اثربخشی را به گروههای مخاطب خود ارائه نمایند.

توکلی صلاحیت حرفه ای روانشناس و مشاور شامل سه مولفه اساسی دانش، مهارت و مسئولیت پذیری دانست که با توجه به سیاست دفتر مشاوره وامور روانشناختی (در زمینه ساماندهی مراکز و خدمات مشاوره وروانشناختی) هر سه مولفه از طریق تدوین و برگزاری دوره های بازآموزی تخصصی حرفه ای و اخلاقی مورد توجه و اقدام قرار گرفته است.

 وی افزود:اولین مرحله اجرایی طرح با برگزاری دوره آموزشی تخصصی با موضوع مهارت های مصاحبه و ارزیابی تشخیصی در استان آذربایجان شرقی برگزار شد که   در این دوره آموزشی با حضور نزدیک به ۳۰۰ نفر از روان شناسان و مشاوران مراکز مشاوره دولتی استان ها در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ آبان جاری، روانشناسان مراکز مشاوره دولتی استان آذربایجان شرقی و استان های همجوار (به صورت حضوری) و روانشناسان سایر استان ها (به صورت آنلاین در فضای اسکای روم) حضور داشتند و درطی ۳ روز مباحث مربوط به مصاحبه و ارزیابی تشخیصی به طور کامل و بصورت گارگاهی برای آنها بیان شد. 

 توکلی گفت برگزاری ۵ کارگاه آموزشی تخصصی دیگر در سطح کشور و در استان های تهران، کرمانشاه، اصفهان ، خراسان رضوی و هرمزگان و با موضوعات مورد نیاز در زمینه اخلاق حرفه ای و مسایل حقوقی مرتبط با خدمات روانشناختی و مشاوره ، تشخیص و سایر مداخلات تخصصی روانشناختی و خدمات مشاوره مرحله بعدی اجرای این طرح است. 

کد خبر 94146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =