۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

برای اولین بار در کشور امکان حضور نابینایان و کم بینایان در جوار مطهر و شریف حضرت احمد بن موسی(ع)

افتتاح جایگاه و امکانات زیارتی نابینایان در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
برای اولین بار در کشور امکان حضور نابینایان و کم بینایان در جوار مطهر و شریف حضرت احمد بن موسی(ع)

به همت تولیت آستان محمدی و احمدی و معاونت علمی آموزش و پژوهشی برای اولین بار در کشور امکان حضور نابینایان و کم بینایان در جوار مطهر و شریف حضرت احمد بن موسی(ع) میسر شد.

هوشیار مدیرکل بهزیستی استان فارس در آیین افتتاح پرتو مهر با تشکر از اهتمام تولیت احمدی و محمدی و همچنین نگاه ارزشمند معاون علمی، پژوهشی و آموزشی حرم مطهر احمد موسی به تسهیل حضور نابینایان و کم بینایان در حرم شریف شاهچراغ آن را اقدامی تشویقی و برای حضور در حرم شریف احمدی و محمدی دانست.

وی گفت: گامی بلند در تحقق قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در شیراز بر داشته شده و انجام تفاهم نامه با حرم مطهر از اقدامات ثانویه خواهد بود که نیاز به کار کارشناسی و مشارکت سایر دستگاه اجرایی خواهد داشت.

هوشیار خاطر نشان کرد: نوزدهمین همایش ادبیات عاشورایی ویژه خانواده بزرگ بهزیستی و اقدام مشترک خدام کوچک برای حضور در حرم شریف احمدی و محمدی گام هایی بود که در راستای اجرای برنامه های معنوی و فرهنگی گروه هدف برداشته شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس اجرای مناسب سازی و مبلمان مناسب سازی شهری را خواسته بحق افراد دارای معلولیت دانست و گفت: اقدامات متعددی انجام گرفته اما نیاز به مشارکت و همیاری سایر دستگاه ها دارد.

در این مراسم که با حضور تولیت احمدی و محمدی ، معاون علمی، آموزشی و پژوهشی آستان مقدس شاهچراغ(ع) ، مدیرکل بهزیستی استان فارس، رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد از قرآن ، زیارتنامه حضرت شاهچراغ و ادعیه به خط بریل رونمایی شد.

شایسته نیا مدیر عامل موسسه نابینایان توانگران و کارآفرین گفت: این اقدام ارزشمند تولیت بستر مناسبی برای حضور و زیارت در حرم مطهر را برای عزیزان نابینا و کم بینا فراهم خواهد کرد و با توجه به هزینه‌های تامین قرآن با خط بریل برای نابینایان و کم بینایان این امر کمک شایانی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: زیارت آسان و تسهیل خدام در زیارت نابینایان و کم بینایان خاطره ای خوش و ماندگار را در ذهن این جامعه رقم خواهد زد.

محسنی معاون علمی، پژوهشی و آموزشی حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم علیه السلام در این آیین گفت: حضور افراد دارای معلولیت در حرم مطهر باعث رونق و معنوی تر شدن این مکان مقدس خواهد شد و نگاه تسهیل و آسان تر شدن زیارت برای افراد دارای معلولیت از برنامه های حرم مطهر است.

او برگزاری جلسه آموزشی جهت یابی بمناسبت روز عصای سفید را از برنامه های حرم مطهر دانست و افزود:  تفاهم نامه با بهزیستی و ایجاد جایگاه زیارتی برای عزیزان نابینا و کم بینا از جمله اقدامات عملی برای این عزیزان است .

معاون علمی، پژوهشی و آموزشی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در ادامه ضمن دعوت از خیرین جهت مشارکت در مناسب سازی حرم مطهر ویژه افراد دارای معلولیت، گفت : برنامه های آموزشی خاص و راه اندازی استدیو تولید کتاب صوتی و مجازی ویژه نابینایان و کم بینایان از جمله برنامه های آتی حرم مطهر است.

کد خبر 94093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد