برای اولین بار بهزیستی استان عضو شورای سیاستگذاری تئاتر استانی شد

جلسه شورای سیاست گذاری تئاتر استان با حضور معاون مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی استانداری ، مدیر کل اداره ارشاد ، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ، تعدادی از هنرمندان در اداره کل ارشاد اسلامی استان برگزار گردید./

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد / مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از نمایش‌ها و برنامه ها ، سیاست‌های جشنواره را تشریح و با ارائه حکمی مدیرکل بهزیستی استان را به عنوان عضو شورای سیاست گذاری تئاتر استان انتخاب نمودند و  از نقش پر رنگ معلولان در تئاتر استان تقدیر کردند.

 رهیده معاون توانبخشی بهزیستی استان در ادامه ضمن تشکر از حمایت اداره کل ارشاد و مجموعه تئاتر معلولان استان ، خواستار حمایت موضوعی از نیازهای جامعه هدف بهزیستی در بحث ، نیازها و مطالبات روز معلولان و آسیبهای اجتماعی که دو مقوله مهم در سازمان بهزیستی هستند که به عنوان نیاز روز اجتماع مورد توجه قرار بگیرند شدند.

رهیده در خصوص نقش فعال معلولین در جشنواره تئاتر استانی گفتند که در سال‌های اخیر معلولان هنرمند هم استانی درخشش قابل توجهی در تئاتر داشتند که موجب تحسین همگان شده چه در کارگردانی و چه در بازیگری خوش درخشیدند.

ایشان گفتند موضوع تئاتر معلولین از منظر دیگری نیز قابل ستایش و قابل توجه هست وقتی فردی با تمام محدودیت‌های جسمی کار نمایشی موثر قابل تحسینی ایجاد می‌کند، در کنار یک اثر هنری خود یک پیام اجتماعی برای جامعه و خانواده افراد دارای معلولیت و معلول خواهد داشت و آن یک پیام عینی برای شعار همیشگی معلولیت محدودیت نیست می باشد. لذا تئاتری که فرد معلول خالق آن است دارای یک پتانسیل تاثیرگذار اجتماعی برای مردم و درمانگری برای معلولان خواهد بود و از این منظر باید در جشنواره ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.


 

کد خبر 93934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد