تحویل ۲۱ کودک برای فرزندخواندگی در قزوین

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان قزوین ۲۱ فرزند به فرزندخواندگی و امین موقت واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین هدا حقیقی ؛ با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در امر فرزندخواندگی اظهار کرد: با توجه به این امر مهم که عموماً حمایت‌طلبی و بهره‌مندی از کانون گرم خانواده از نیازهای اصلی هر فرزندی است؛ لذا بسیار طبیعی خواهد بود که تمامی فرزندان حاضر در خانه‌های کودکان و نوجوانان، خواستار بازگشت نزد خانواده زیستی یا حضور نزد خانواده جایگزین باشند.
 
وی افزود: در این راستا با در نظر گرفتن رعایت اصول حقوق کودکان و نوجوانان و همچنین منافع عالیه آنان، مطلوب‌ترین مسیر پیش روی این افراد قرار خواهد گرفت و تصمیمات مناسبی اتخاذ خواهد شد.
 
پذیرش فرزندان بزرگسال و کودکان نیازمند درمان در قزوین با چشم‌انداز خوبی روبه‌رو بوده است
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به آگاه‌سازی گسترده‌ای که توسط سازمان بهزیستی صورت گرفته، پذیرش فرزندان بزرگسال حتی فرزندان نیازمند درمان در استان قزوین با چشم‌انداز خوبی روبرو بوده و امید است این مهم در سنوات آتی نیز با رشد مطلوبی روبه‌رو شود.
 
وی عنوان کرد: با عنایت به وجود دستورالعمل‌های موجود در راستای واگذاری فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست به فرزندخواندگی و امین موقت که بیانگر واگذاری اطفال بالای پنج سال به زوجین دارای رده‌های سنی بالای ۴۴ سال می‌باشد، لذا زوجین مذکور در رأس پذیرش و قبول سرپرستی اطفال یاد شده هستند.
 
حقیقی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن لزوم ارائه خدمات آموزشی و روان‌شناسی به تمامی زوجین بالاخص زوجین متقاضی فرزند بزرگسال، ارائه آموزش‌های مورد نیاز به فرزندان یادشده و زوجین مذکور توسط روان‌شناس مراکز نگهداری و مراکز مشاوره و کارشناسان خانه و خانواده به آنان ارائه خواهد شد؛ ضمن اینکه حمایت‌های آموزشی در دراز مدت ادامه خواهد داشت.
 
وی بیان کرد: در راستای واگذاری فرزندان نیازمند حمایت درمان به زوجین فرزندپذیر و بهره‌مندی آنها از کانون گرم خانواده، علی‌رغم حمایت طلبی از زوجین متقاضی استانی و معرفی فرزندان به آنان، اقدامات متعددی از جمله مکاتبات با سازمان بهزیستی کشور و سایر استان‌ها صورت می‌پذیرد که در صورت وجود متقاضی از استان‌های دیگر، مقدمات واگذاری فرزندان به سایر استان‌ها نیز فراهم گردد.
 
۲۳۰ متقاضی فرزندپذیری در استان، پشت نوبت دریافت فرزند هستند
 
این مسئول اضافه کرد: این در حالی است که با واگذاری فرزندان معلول و نیازمند حمایت درمان به زوجین فرزندپذیر، مستمری ماهیانه جهت تأمین بخشی از هزینه‌های فرزند یاد شده، توسط سازمان بهزیستی به خانواده فرزندپذیر پرداخت خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان قزوین ۲۱ فرزند به فرزندخواندگی و امین موقت واگذار شده که از این تعداد ۲۰ پسر و ۱۱ دختر بوده و تعداد ۱۹ نفر از آنها زیر هفت سال و تعداد دو نفر نیز بالای هفت سال بوده‌اند.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: از تعداد ۲۱ فرزند واگذار شده به فرزندخواندگی و امین موقت، ۲۰ فرزند به زوجین فرزندپذیر و یک فرزند به خانم مجرد واگذار شده‌اند.
 
حقیقی گفت: با توجه به پذیرش فرزندان در شیرخوارگاه مهر مینودری، تعداد فرزندان در هر ماه متغیر می‌باشد و در هفت ماهه سال جاری بالغ بر ۲۳۰ متقاضی فرزندپذیری، پشت نوبت دریافت فرزند بوده و اطلاعات آنان در سامانه فرزندخواندگی ثبت شده است.
 
اکثریت زوجین متقاضی پذیرش فرزند زیر هفت سال هستند
 
وی در ادامه عنوان کرد: در هفت ماهه سال ۱۴۰۱، جمعاً ۱۶ کودک به فرزندخواندگی و امین موقت واگذار شده و با مقایسه هفت ماهه سال جاری که جمعاً ۲۱ کودک به فرزندخواندگی و امین موقت واگذار شده‌اند، رشد ۳۱ درصدی را شاهد بوده‌ایم.
 
معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق زوجین متقاضی پذیرش فرزند سنین زیر هفت سال هستند؛ افزود: از آنجا که تشکیل پرونده فرزندخواندگی زوجین فرزندپذیر منوط بر پذیرش و وجود فرزندان قابل واگذاری به فرزندخواندگی و امین موقت است؛ بنابراین با توجه به رعایت حق تقدم متقاضیان یاد شده، عموماً بازه زمانی انتظار متغیر بوده و در حال حاضر نیز تقاضاهای ثبت شده در سال ۱۴۰۰ در دست اقدام می‌باشد.
 
وی در پایان گفت: با توجه به دستورالعمل اجرایی مراقبت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در خانواده و لزوم نظارت بر فرزندان واگذار شده به فرزندخواندگی، نظارت‌ها به صورت مستمر به ویژه در بازه زمانی شش ماهه نخست واگذاری صورت می‌گیرد.
کد خبر 93855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد